۲۹ مهر ۱۳۹۵، ۸:۴۶
کد خبر: 82273686
T T
۰ نفر

آغاز كشت پاييزه گندم، جو و كلزا در نقده

۲۹ مهر ۱۳۹۵، ۸:۴۶
کد خبر: 82273686
آغاز كشت پاييزه گندم، جو و كلزا در نقده

مهاباد- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي شهرستان نقده گفت: كشت پاييزه گندم، جو و كلزا در 23 هزار و 500 هكتار از مزارع اين شهرستان آغاز شد.

ناصر قره پاپاق روز سه ‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: گندم ديم در 17 هزار هكتار و گندم آبي و نيمه آبي در پنج هزار هكتار از مزارع اين شهرستان كشت مي‌شود.
وي با اشاره به كشت كلزا در 450 هكتار از مزارع اضافه كرد: جو ديم نيز در هفت هزار و 500 هكتار و جو آبي در يك هزار و 700 هكتار از مزارع نقده كشت مي‌شود.
وي اظهار كرد: كشت به‌ موقع گندم و جو، استفاده از بذور اصلاح‌شده، ضدعفوني بذور خود مصرفي با قارچ‌كش‌هاي مناسب، تنظيم بذر و كود مصرفي، استفاده از دستگاه‌ هاي نوين آبياري در مزارع و باغ‌ها موجب افرايش كيفيت و كميت محصولات مي شود.
قره پاپاق با اشاره به علت نكاشتن چغندر قند در زمين‌هاي پاياب سدحسنلو اظهار كرد: طبق برنامه زمان‌بندي‌شده در ستاد احياي درياچه اروميه بايد تا پنج سال آينده 40 درصد از مصرف آب در بخش كشاورزي در حوضه آبريز درياچه اروميه كاهش يابد.
وي افزود: اكنون 6 هزار و 735 هكتار از اراضي زراعي و باغي موجود در شبكه پاياب سد حسنلو نقده به روش سنتي آبياري مي‌شود كه بايد به دستگاه‌هاي نوين آبياري مجهز شوند.
قره پاپاق همچنين بر لزوم همكاري و همراهي كشاورزان در تمام عرصه‌هاي سازندگي و محروميت زدايي تأكيد كرد و ادامه داد: از كشاورزان انتظار مي‌رود تا در كلاس‌هاي آموزشي و ترويجي پهنه‌بندي روستاها و همكاري با كارشناسان كشاورزي، براي روستاهاي زير پوشش مراكز و پيگيري مسائل و مشكلات بخش دام، زراعت و باغباني شركت كنند.
مدير جهاد كشاورزي نقده با اشاره به نقش كارشناسان و همياران كشاورزي در روستاها براي سرعت بخشي در روند پيگيري امور كشاورزي و همراه كردن ساير مسئولان ادارات مرتبط با فعاليت‌هاي كشاورزي براي اعطاي تسهيلات به طرح‌هاي كشاورزي در قالب بسيج محروميت‌زدايي و سازندگي، بر لزوم آمادگي كشاورزان براي حضور در تحقق اقتصاد مقاومتي و سازندگي در سطح بخش‌هاي مربوطه تأكيد كرد.
نقده با 125 هزار نفر جمعيت در جنوب استان آذربايجان غربي قرار دارد.
7511/3093/1905**خبرنگار: وحيد اوراز**انتشار دهنده: صابر چهرقاني

سرخط اخبار استان‌ها