۲۷ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۰۳
کد خبر: 81923734
T T
۰ نفر
برجام پایان راه اصلاح اقتصادی ایران نیست

تهرا - ایرنا - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران گفت: برجام را نباید پایان راه اصلاح اقتصادی ایران دانست ، این قدم آغازین، اما مهم و بسترساز در جهت بازسازی اقتصاد كشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محسن جلال پور امروز (یكشنبه) در نشست هیات نمایندگان دوره هشتم اتاق ایران افزود: كار دشوار و سنگین در عرصه اقتصادی با رقبای منطقه ای پیش رو قرار دارد و رمز پیمایش این مسیر، تلاش ،تحمل سختی ها و ادامه تدبیر و صبر است.
وی اضافه كرد : اجرای برجام و ورود ایران به فصل جدید مناسبات بین المللی ، دلایل محكمی برای امیدواری به آینده و اقتصاد كشور است و امروز بیش از سال 92 به افق توسعه اقتصادی ایران امیدواریم.
جلال پور تصریح كرد : امروز باور داریم كه چنانچه تدبیر در كشور باشد ، نظام فرصت مدیریت چالش های پیچیده و مشكلات بزرگ كه غیرقابل حل به نظر می رسند ، دارا است.
رییس اتاق ایران گفت: یك مقام عالیرتبه اتحادیه اروپا پیش از گفته بود ، ده ها هیات اروپایی در ماه های گذشته در سفر به ایران دریافتند كه جمهوری اسلامی مستعد كار با دنیا و اروپا است و بنگاه های ایرانی دارای قابلیت خوبی برای جذب فناوری هستند .
وی خاطرنشان ساخت : هیاتهای تجاری اروپایی در سفر به كشورمان آگاه شدند كه كار با ایران باید به تامین نیاز منطقه چند صد میلیونی پیرامون آن منجر شود و همچنین اتحادیه اروپا برای كار با ایران محتاج بازتعریف روابط خود با تهران و البته با آمریكا است.
جلال پور افزود: اكنون وقت خلق اشتغال و زمان اولویت دادن همه به اقتصاد ایران است و رویدادهای گوناگون منطقه و فرا منطقه ای ،نمی تواند به منزله خطر بنیادین برای جمهوری اسلامی ایران محسوب شود .
وی گفت: امروز بحران های اقتصادی از جمله بیكاری، تامین معیشت، فقر و محرومیت دهك های پایین جامعه به عنوان نگرانی اصلی كشور به حساب می آید.
جلال پور افزود : امروز بحران‌های زیست محیطی، كمبود منابع آبی و آلودگی هوا؛ نگرانی و دغدغه‌های پیش‌روی كشور است كه باید به همت فعالان اقتصادی و با تدبیر همه مسئولان برای آنها و عبور از این مشكلات گام‌هایی بلند برداشت.
به اعتقاد وی ، مشكلات و معضلات امروز اقتصاد و جامعه ایرانی همه ریشه در اصلاح ساختار اقتصادی دارد و نخستین مرحله ایجاد رونق و اشتغال است، زیرا چنانچه رونق و اشتغال به كشور ارزانی شود، حاكمیت تدبیر در اقتصاد را مشاهده خواهیم كرد .
رئیس اتاق ایران لزوم مدیریت برای استفاده بهینه بیش از 80 درصد منابع آبی در بخش كشاورزی را خاطرنشان ساخت و گفت : تدابیر مدیریتی ،راه ‌حل گذر از بحران كم آبی و حفاظت از محیط زیست در فضای جدید اقتصادی است.
وی اظهار داشت: رونق اقتصادی امكان جذب فناوریهای نوین را فراهم می سازد و جلوگیری از مصرف بی‌رویه در همه زمینه‌ها از جمله آب، بدون صدمه زدن به تولید مورد سفارش است .
جلال پور استفاده حداكثری از ظرفیت‌ها ، با بهینه‌سازی مصرف را خواستار شد و گفت : چنانچه فناوری روز به كشور وارد شود ، بسیاری از آلودگی‌های زیست محیطی برطرف خواهد شد.
وی افزود : دوران رشد بر محور بودجه عمرانی نفت به پایان رسیده و كشور با فرار سرمایه روبرو است و در جذب سرمایه خارجی و سرمایه ایرانیان مقیم خارج از كشور تاكنون موفق نبوده‌ایم .
اقتصام**9189**9132 ** 1559
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد