۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۳۰
کد خبر: 82195274
T T
۰ نفر
افتتاح 26 طرح آبیاری نوین در چهارمحال و بختیاری درهفته دولت

شهركرد- ایرنا- مدیر آب و خاك سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 26 طرح آبیاری نوین همزمان با هفته دولت در این استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، سیدطاهر نوربخش روز شنبه در بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری از طرح های كشاورزی قابل افتتاح هفته دولت در شهركرد اظهار كرد: 90 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح ها هزینه شده كه 70 میلیارد ریال دولتی و مابقی آورده كشاورزان است.
به گفته وی با بهره برداری و افتتاح این طرح ها یكهزار و 474 خانوار از مزایای آن بهره مند می شوند.
نوربخش گفت: حدود 45 درصد اراضی آبی استان شامل 51 هزار هكتار به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است.
به گفته وی، برای اجرای طرح آبیاری نوین 85 درصد منابع توسط دولت به شكل بلاعوض و 15 درصد دیگر از سوی كشاورزان تامین می شود.
مدیرباغبانی جهادكشاورزی استان نیز در بازدید خبرنگاران از یك طرح گلخانه ای اظهار كرد: هم اینك هفت گلخانه با 15 هكتار مساحت در استان فعال است كه در 11 هكتار از این مساحت سبزیجات و توت فرنگی و مابقی گل زینتی كشت می شود.
ابراهیم شیرانی با بیان این كه هر گلخانه در استان برای 10 نفر فرصت شغلی فراهم كرده است، تصریح كرد: در گلخانه های استان سالانه 120 تن توت فرنگی و سه هزار و 800 شاخه گل زینتی تولید می شود.
به گفته وی، همزمان با هفته دولت چند طرح گلخانه ای شامل 2 هكتار مساحت به گلخانه های استان افزوده می شود.
وی ادامه داد: امسال 40 طرح باغبانی كشاورزی برای دریافت 230 میلیارد ریال تسهیلات به بانك عامل معرفی شده است.
مدیرجهادكشاورزی شهرستان فارسان نیز گفت: همزمان با هفته دولت چهار طرح شامل سه طرح آبیاری نوین و یك طرح پرورش ماهی در این شهرستان به بهره برداری می رسد.
دهقان شهرانی با بیان این كه طرح پرورش ماهی با ظرفیت سالانه 15 تن تولید ماهی راه اندازی می شود، افزود: 6 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار برای راه اندازی این طرح هزینه شده است كه از این میزان 550 میلیون ریال تسهیلات بانكی و مابقی آورده سرمایه گذار است.
به گفته وی هم اینك 10 كارگاه پرورش ماهی با ظرفیت سالانه 345 تن در سال و 2 كارگاه تكثیر ماهی با ظرفیت تولید سه میلیون قطعه بچه ماهی در سال در این شهرستان فعال است.
چهارمحال و بختیاری 248 هزار هكتار زمین كشاورزی شامل 145 هزار هكتار زراعی، 41 هزار هكتار باغی و 62 هزار هكتار زمین آیش دارد.
7361/6021

سرخط اخبار استان‌ها