۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۰
کد خبر: 82340325
T T
۰ نفر
بهره برداری از مراحل طرح بزرگ پایاب خداآفرین از تابستان سال آتی آغازمی شود

اردبیل - ایرنا- نماینده مجری مهار آب های مرزی وزارت جهاد كشاورزی در استان اردبیل گفت: بهره برداری در نواحی عمرانی دوم و سوم طرح پایاب سد خداآفرین از تابستان 96 شروع و طی مراحل مختلف در بهار 97 طرح به بهره برداری كامل خواهد رسید.

به گزارش روز شنبه ایرنا، اسدالله محسن زاده در بازدید ازعملیات اجرایی ناحیه یك و2 عمرانی اراضی پایاب سد خداآفرین افزود: پیشرفت فیزیكی اجرای طرح پایاب سد خداآفرین جلوتر از برنامه زمانبدی شده می باشد.
وی اضافه كرد: با توجه به برنامه زمان بندی نظام بهره برداری طرح ، بهره برداری ازیك هزار و 400 هكتار از ناحیه عمرانی اول خداآفرین شامل دشت فتحعلی و شرق دره رود در بهار 96 آغاز و تا پائیز همان سال كل ناحیه عمرانی اول به مساحت پنج هزار هكتار به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: اعتبار كل تخصیصی به طرح تا كنون 2 هزار و 462میلیارد ریال بوده كه از این مبلغ یك هزار و 10 میلیارد ریال در سال 94 و 95 طی سه مرحله از محل اعتبارطرح های آب های مرزی تامین شده و به صورت استانی و ستادی پرداخت می شود.
وی افزود : هدف از اجرای این طرح عظیم ملی استفاده بهینه از پتانسیل آب های مرزی ، تغییر اراضی از مراتع دیم به آبی ، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت عشایر، افزایش تولید محصولات زراعی و باغی ، بهبود وضعیت اقتصادی منطقه و افزایش میزان اشتغال زایی در منطقه و بهره گیری از شیوه های نوین آبیاری می باشد و قدم موثری در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در استان خواهد داشت .
به گزارش روابط عمومی جهاد كشاورزی اردبیل ، محسن زاده گفت : بهره برداری از اراضی پایاب سد احمد بیگلو و تازه كند نیز در ماه های پائیز و زمستان 96 صورت خواهد پذیرفت.
بزرگترین عملیات مهار آب های مرزی با اعتبار تخصیصی یك میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در طول چهار سال اجرایی می شود. این اعتبار در جریان سفر سال 92 رییس جمهوری به استان اردبیل تخصیص یافت.
با اجرای این طرح ها نزدیك به 83 هزار هكتار از اراضی دیم شمال استان اردبیل به آبی تبدیل می شود.
خبرنگارو انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016

سرخط اخبار استان‌ها