۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۸:۵۱
کد خبر: 82683254
T T
۰ نفر

710 تن ماهي در خراسان شمالي توليد شد

۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۸:۵۱
کد خبر: 82683254
710 تن ماهي در خراسان شمالي توليد شد

بجنورد- ايرنا- مدير شيلات و امور آبزيان سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون 710 تن ماهي سردآبي و گرمابي در استخرهاي كشاورزي اين استان توليد شده است.

محمدعلي مصباحي سه شنبه در گفت و گو با ايرنا با بيان اينكه سال گذشته در همين مدت مشابه همين ميزان ماهي توليد شده بود اظهار كرد: از اين ميزان ماهي توليد شده، 627 تن ماهي سردآبي و 83 تن ماهي گرمابي از استخرهاي ذخيره آب كشاورزي در اسفراين، مانه و سملقان و جاجرم بوده است.
وي با بيان اينكه برنامه امسال توليد شيلات در اين استان، هزار و 525 تن است گفت: پيش بيني توليد ماهي در سال جاري تا هزار و 700 تن نيز خواهد بود.
مصباحي با اشاره به استقبال كم مردم اين استان از مصرف ماهي افزود: سرانه ماهي براي هر نفر در استان خراسان شمالي 7.2 كيلوگرم است كه متاسفانه ميزان مصرف ماهي كم تر از اين رقم است.
مدير شيلات و امور آبزيان سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: از سويي توليد كنندگان و پرورش دهندگان ماهي در اين استان از قيمت ماهي ناراضي اند زيرا كه طي چند سال اخير قيمت ماهي افزايش نداشته و اين در صورتي است كه قيمت گوشت سفيد و گوشت قرمز افزايش پيدا كرده است.
به گفته مصباحي استان خراسان شمالي 95 استخر ذخيره پرورش ماهي سردآبي دارد كه از اين تعداد 75 استخر با ظرفيت توليد سالانه هزار و 200 تن مجوز دارد.
در استان خراسان شمالي 6 هزار و 250 منبع آبي شامل رودخانه، چشمه، قنات و سد وجود دارد.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسي باجگيران** انتشار دهنده: سيد حسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها