خبرگزاری کار ایران

آغاز توزیع روزانه ۱۰ تُن مرغ منجمد در کردستان

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۳۹۰

مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: توزیع روزانه ۱۰ تُن مرغ منجمد در کردستان برای تعادل بخشی به قیمت مرغ در بازار آغاز شد.

به گزارش ایلنا، فرزاد معاونی گفت: این میزان مرغ در ۲۰ نقطه از استان با اولویت فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شرکت‌های تعاونی روستایی و فروشگاه‌های تعاونی مصرف،  توزیع می شود.

معاونی افزود : هم اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم کشتار روز در سطح بازار استان ۲۴۵ هزار ریال است که مرغ‌های توزیعی این اداره کل از قرار هر کیلوگرم ۱۵۰ هزار ریال در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: روزانه حدود ۱۱۵ تُن گوشت مرغ در استان مصرف می‌شود که شرکت پشتیبانی امور دام اکنون توزیع ۱۰ تُن از این میزان را در دستور کار خود قرار داده ضمن اینکه مرغ‌های منجمد توزیعی از محل مرغ خرید شده از مرغداران استان هنگام ارزانی است و اکنون در اختیار مصرف کنندگان در مناطق کمتر برخوردار شهر‌ها قرار می‌گیرد.

مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام کردستان گفت: امسال بدلیل بالا رفتن قیمت گوشت مرغ با توجه به افزایش قیمت نهاد‌های دام و طیور (کنجاله سویا) شرکت پشتیبانی امور دام استان در این نوبت ۳۶۰ تُن مرغ منجمد داخلی را در بین مصرف کنندگان توزیع می‌کند.

معاونی گفت: همچنین این اداره کل در هفت ماه منتهی به مهر سال جاری به منظور حمایت از بخش تولید ۲۰ هزار تُن کنجاله سویا را یه قیمت دولتی در بین مرغداران استان توزیع کرده است این در حالی است که کل توزیع این نهاده در سال گذشته حدود ۲۱ هزار تُن بود.

 واحد‌های مرغداری کردستان با ظرفیت حدود ۱۴ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۴۰۰ قطعه در دوره و حدود ۵۸ میلیون قطعه در سال با توان تولید ۱۰۰ هزار تُن گوشت مرغ در حال فعالیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز