۴ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۱۹
کد خبر: 82202397
T T
۰ نفر
استاندار كرمانشاه خواستار كمك وزارتخانه های نیرو و جهادكشاورزی به توسعه بخش كشاورزی استان شد

كرمانشاه- ایرنا- استاندار كرمانشاه بخش كشاورزی را محور اول توسعه استان دانست و با اشاره به آمار بالای بیكاری در استان از وزارتخانه های جهاد كشاورزی و نیرو خواست در راستای تقویت بخش كشاورزی استان كرمانشاه مجموعه مدیریتی استان را به صورت جدی حمایت كنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا اسدالله رازانی چهارشنبه شب در جلسه كارگروه آب و كشاورزی استان كرمانشاه با حضور وزیر جهاد كشاورزی بر تخصیص آب مورد نیاز زمین های زراعی استان از سوی وزارت نیرو تاكید كرد و افزود: قرار بود از محل سدهای در دست بهره برداری 50 هزار هكتار از زمین های زراعی استان از محل آب این سدها آبیاری شود كه تاكنون محقق نشده است.
او با اشاره به اینكه در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به بخش كشاورزی استان كرمانشاه شده است گفت: علاوه بر تامین آب زمین های كشاورزی از محل آب سدها، نیاز به تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح گرمسیری و زیرساخت های این طرح نیز هستیم.
طرح گرمسیری به عنوان یكی از مهمترین طرح های كشور و به منظور مهار آب های مرزی در دستور كار قرار دارد و با روند مناسبی در حال اجراست كه استاندار كرمانشاه تاكید كرد اجرای این طرح كشاورزی استان را درچار جهش می كند.
رازانی در ادامه سخنان خود از وزارت نیرو خواست سهم آب كشاورزی استان از محل سدهای در دست بهره برداری را مشخص كند تا بتوان با استفاده از این آب برای توسعه بخش كشاورزی برنامه ریزی كرد.
او به ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوب استان كرمانشاه در بخش كشاورزی از جمله میانگین بارش اشاره كرد و گفت: هشت درصد آب های كشور در استان كرمانشاه واقع شده اما متاسفانه چهار درصد محصولات كشاورزی كشور در این استان تولید می شود.
وی یادآور شد كه استان كرمانشاه در زمینه توسعه باغات دیم نیز استعداد بالایی دارد اما باید با تلاش بیشتر زمینه ایجاد باغات را در مناطق مختلف استان فراهم كنیم.
او به آمار بالای بیكاری در استان كرمانشاه نیز اشاره كرد و گفت: با توسعه كشت های گلخانه ای باتوجه به اقلیم خوب استان می توان، شغل های زیادی در این بخش به وجود آوریم.
او به 360 كیلومتر مرز مشترك بین استان كرمانشاه و كشور عراق نیز اشاره كرد و گفت: كرمانشاه در حوزه های تجارت و صنعت نیز پیشرفت هایی داشته اما معتقدیم كه محور اول توسعه استان كشاورزی است.
3033/8066
۰ نفر