۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۲۵
کد خبر: 81888225
T T
۰ نفر
يك مسئول مركز بهداشت خوزستان: الگوي مصرف قند، نمك و چربي در شب يلدا رعايت شود

اهواز - ايرنا - مسئول واحد بهبود تغذيه مركز بهداشت خوزستان گفت: ضروري است الگوي مصرف مواد غذايي در خصوص قند، نمك و چربي در شب يلدا رعايت شود.

به گزارش ايرنا مهنوش صاحبدل دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: با توجه به تغيير سبك زندگي و عادات غذايي، مصرف اين سه ماده غذايي بايد در دوران زندگي به ويژه موارد خاص كاهش يابد.
وي افزود: مصرف آجيل به صورت خام و بدون نمك، ميوه هاي كم شيريني، حذف شدن نوشيدني از جمله نوشابه و شربت از برنامه غذايي و كاهش مصرف فست فودها بايد در الگوي غذايي رعايت شود.
صاحبدل ادامه داد: نتيجه مصرف فست فود به جاي تاثير مناسب بر رشد جسماني، اضافه وزن و چاقي است كه در آينده نيز بر روي قد و هوش تاثير منفي مي گذارد.
مسئول واحد بهبود تغذيه مركز بهداشت خوزستان گفت: حذف كردن قند و شكر در كنار چاي، نگذاشتن نمكدان بر سر سفره و كاهش غذاهاي سرخ كردني از جمله گام هاي موثر در اصلاح الگوي مصرف مواد غذايي است.
وي در ادامه با اشاره با تاكيد بر رعايت الگوي مصرف مواد غذايي از كودكي افزود: ذائقه كودكان را از ابتدا به مواد، شور، شيرين و يا چرب عادت ندهيم چون براي سلامتي نسل آينده مهم است.
صاحبدل خاطرنشان كرد: مواد غذايي مناسب از جمله توت و خرما همراه چاي، چربي هاي مفيد مانند گردو و يا هسته انگور نيز بايد به مقدار مناسب مصرف شود چون در غير اين صورت عوارضي را به همراه دارد.
هفته بسيج ملي اصلاح الگوي مصرف صحيح قند، نمك و چربي از 29 آذر تا 13 دي ادامه دارد.
3004/ 6037

سرخط اخبار استان‌ها