۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۹:۴۰
کد خبر: 82253752
T T
۰ نفر

توليد 450 تن ميگوي پرورشي در دير بوشهر

۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۹:۴۰
کد خبر: 82253752
توليد 450 تن ميگوي پرورشي در دير بوشهر

بوشهر- ايرنا- رئيس اداره شيلات دير استان بوشهر گفت: برداشت ميگو از استخرهاي پرورش اين شهرستان آغاز شده و پيش بيني مي شود امسال 450 تن ميگو ي پرورشي در اين شهرستان توليد شود.

عقيل اميني روز دوشنبه در حاشيه آغاز برداشت ميگو پرورشي در گفت وگو با ايرنا افزود: امسال در سطح 180 هكتار از استخرهاي پرورشي اين شهرستان بچه ميگو ذخيره سازي شده است.
وي اضافه كرد: پيش بيني مي شود از هر هكتار 2.5 تن ميگو برداشت شود.
اميني اضافه كرد: هم اكنون ميزان اشتغال در هر هكتار استخر پرورش ميگو يك نفر بصورت مستقيم و دو نفر غير مستقيم است.
رئيس شيلات دير اظهارداشت: ميگوهاي برداشت شده پس از بسته بندي به كشورهاي حوزه خليج فارس و اتحاديه اروپا صادر مي شود.
مسئول واحد آبزي پروري شيلات دير گفت: روند ذخيره سازي بچه ميگو از خرداد ماه تا آخر تير در استخرهاي پرورش اين شهرستان انجام شد و دوره پرورش ميگو در استخرها چهار تا پنج ماه است.
علي يوسفي افزود: در سال جاري 32 ميليون و 780 هزار قطعه بچه ميگو در استخرهاي پرورش اين شهرستان ذخيرسازي شد.
مسئول واحد آبزي پروري شيلات دير اضافه كرد: پرورشي ميگو در اين شهرستان از سال 80 با سرمايه گذاري بخش خصوصي و حمايت سازمان شيلات در آماده سازي زيرساخت هاي آن احداث شده است كه هم اكنون از 11 سايت موجود 9 سايت در سطح مفيد فعال است.
فرماندار دير گفت: در سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل توليد پرورش ميگو در اين شهرستان نمونه‌ عيني و عملي اجراي صحيح اقتصاد مقاومتي در كشور است.
حمزه اعتماد افزود: همه بايد در اجراي اقتصاد اسلامي و مقاومتي با تاكيد مقام معظم رهبري و رويكرد اصول مورد تاييد نظام پيش گيرند تا اقتصادي مقاوم در برابر فشارهاي بيروني محقق شود.
وي با اشاره به اهميت آبزي پروري افزود: در فصل صيد ميگو امسال در مجموع توسط صيادان اين شهرستان 200 تن برداشت شده است در صورتي كه پيش بيني شده امسال 450 تن ميگوي پرورشي در اين شهرستان برداشت شود كه اين ميزان توليد نسبت به ميگوي صيد دريا بسيار بالاست.
فرماندار ديرگفت: با توجه به مناسب نبودن وضعيت آبزيان در دريا توجه به پرورش ماهي در قفس و پرورش ميگو ضروري است و مسئولان شيلات آن را جدي بگيرند.
مدير سايت پرورش ميگو دير گفت: درصورت ايجاد زيرساخت هاي لازم و تصويب برخي دستورالعمل هاي حمايتي، پرورش ميگو مي تواند صنعت اشتغال زا و صادراتي ارزآور به عنوان يكي از محورهاي مهم توسعه پايدار اين شهرستان باشد.
حبيب مختاري افزود: هم اكنون سايت پرورش ميگو دير زمينه اشتغال 300 نفر از جوانان شهرستان را فراهم كرده و باعث رونق و آباداني در منطقه شده است.
وي اضافه كرد: يكي از مشكلات موجود، هزينه بالاي نصب سيستم هواده است كه در صورت نصب اين سيستم در استخرها پيش بيني مي شود توليد ميگوي پرورشي در اين سايت به دوبرابر افزايش يابد.
7207/6043** خبرنگار: عباس بحراني** انتشاردهنده: خدانظر خواجه

سرخط اخبار استان‌ها