۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۱۸
کد خبر: 82279856
T T
۰ نفر
2هزارهكتار از باغ های خراسان شمالی تحت پوشش كنترل بیولوژیك قرار گرفت

بجنورد- ایرنا- رئیس سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی گفت: 2هزار هكتار از باغ های این استان در سال جاری زیر پوشش كنترل بیولوژیك قرار گرفت و به همین دلیل محصولات این میزان باغ از استان ارگانیگ و پاك است.

عبدالله یوسفی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه این میزان شامل محصولات باغی انار، پنبه، گوجه فرنگی و برنج است اظهار كرد: در سطح این 2 هزار هكتار از سموم شیمیایی برای كنترل آفات و امراض استفاده نمی شود.
وی با بیان اینكه بحث تولید محصولات سالم و پاك از سیاست های سازمان جهاد كشاورزی است گفت: روش های بیولوژیك كار پرزحمتی است اما به لحاظ سلامت مورد تاكید است.
یوسفی همچنین در خصوص باغ های انار در این استان گفت: هم اكنون سطح باغ های انار در این استان 450 هكتار است كه 250 هكتار آن بارور است.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی گفت: در مجموع یكهزار و 200 تن انار از سطح باغ های استان تولید می شود كه ارزش اقتصادی آن بالغ بر 120 میلیارد ریال است.
استان خراسان شمالی با جمعیت 936هزار نفری 344 هزار عرصه كشاورزی دارد كه سالانه حدود یك میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی به ارزش 23 هزار میلیارد ریال تولید می شود.
در استان خراسان شمالی 82 هزار بهره بردار در بخش كشاورزی فعالیت دارند.
6042/7186 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

سرخط اخبار استان‌ها