۱۶ دی ۱۳۹۶، ۱۶:۳۷
کد خبر: 82787447
T T
۰ نفر
تامين آب كشاورزي در خوزستان موجب اختلاف افراد شده است

اهواز - ايرنا - استاندار خوزستان گفت: تامين آب كشاورزي در برخي شهرستان‌ها خوزستان موجب اختلاف كشاورزان شده است.

به گزارش ايرنا غلامرضا شريعتي روز شنبه در نشست شوراي هماهنگي مديريت بحران استانداري خوزستان كه با حضور مديران همه دستگاه هاي اجرايي برگزار شد با اشاره به اين كه وضعيت آب و برق خوزستان در شرايط خوبي به سر نمي‌برد اظهار كرد: بسياري از كشاورزان با وجود بي‌آبي هايي كه در استان وجود دارد اقدام به كشت كردند چرا كه جز كشاورزي كار ديگري ندارند و معيشت آنها تنها از راه كشاورزي تامين مي شود.
وي با اشاره به اختلافاتي كه به خاطر بي آبي گريبانگير كشاورزان استان شده است گفت: فرمانداران برخي شهرستان‌ها، جهاد كشاورزي و سازمان آب و برق خوزستان لازم است كميته‌هاي مشتركي تشكل دهند و به دور از همه مسايل قومي دست به دست هم داده و عدالت را برقرار كنند.
استاندار خوزستان توضيح داد: شرايط بي آبي در خوزستان به نحوي است كه امكان دارد نيروگاه هاي برق آبي استان در تابستان نتوانند كار كنند لذا بايد توليد برق و نيرگاه هاي سيكل تركيبي و گازي را مديريت كنيم.
وي تصريح كرد: خوزستان به عنوان معين منطقه 18 شهرداري تهران در زمان وقوع زلزله احتمالي قرار گرفته است كه ضرورت تقسيم بندي وظايف و معرفي ظرفيت هخاي استان در اين حوزه بسيار مهم است.
شريعتي با اشاره به تعداد نيروهاي آموزش ديده و چگونگي افزايش خدمت رساني به هموطنان در ديگر استانها توضيح داد: سهم هر دستگاه از نظر امكانات بايد مشخص و بر آنها نظارت شود.
وي بيان كرد: چهار روستا در شهرها ايذه، انديمشك، باغملك، دزفول و مسجدسليمان در معرض خطر رانش زمين قرار دارند كه بايد طرح هاي اجرايي از سوي بنياد مسكن آماده شود و ديگر دستگاه اي اجرايي مرتبط با جابجايي اين روستاها نبايد كوتاهي كنند چراكه در صورت بروز مشكل ميتواند تبعات اجتماعي در نظام داشته باشد.

***خوزستان معين منطقه 18تهران براي زلزله
مدير كل مديريت بحران استانداري خوزستان هم اظهار كرد: خوزستان معين منطقه 18شهرداري تهران در هنگام وقوع زلزله احتمالي است و برآورده هايي براساس منطقه تهران 18 ارايه شده است كه ما با توجه به ظرفيت استان بايد آن‌ها را تامين كنيم.
كيامرث حاجي‌زاده بيان كرد: در استان خوزستان چند روستا در معرض رانش قرار دارند كه بايد براي آنها برنامه ريزي شود و در اولويت جابجايي قرار گيرند.
وي تاكيد كرد: در حال حاضر هشت سالن‌هاي چند منظوره بحران فعال هستند اما پنج سالن ديگر در شهرستان‌هاي اهواز،باغملك، هفتكل، آبادان، انديمشك و دزفول هنوز غيرفعال است و كاربري ديگري دارد كه بايد به مديريت بحران بازگردند و در كنار آنها تيم هاي امداي هلال احمر، اورژانس و ديگر دستگاه آماده باش باشند.
7164/6064
خبرنگار: عاطفه جوادي** انتشار: محسن بهاروند

سرخط اخبار استان‌ها