سالانه چهار هزار تن گوشت سفيد در كهگيلويه و بويراحمد توليد مي شود

ياسوج- ايرنا- معاون پشتيباني امور دام جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد گفت: سالانه چهار هزار تن گوشت سفيد در اين استان توليد مي شود كه جوابگوي نياز بازارمصرف نيست.

سيد علي لاهوتي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: سالانه در مرغداري ها چهار دوره جوجه ريزي مي شود كه ظرفيت توليد هر دوره مرغ گوشتي در اين استان يكهزار تن است.
وي با بيان اينكه توليد گوشت مرغ در كهگيلويه و بويراحمد كمتر از نياز بازار است، گفت: اين استان حدود 140واحد مرغداري دارد كه كمتر از 100واحد آن فعال هستند.
معاون پشتيباني امور دام جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد ضعف مديريت و پايين بودن سطح بهره وري را مهمترين علت پايين بودن توليد گوشت سفيد در استان ذكر كرد و افزود: بخشي از گوشت مرغ گرم اين استان از استانهاي همجوار تامين مي شود.
لاهوتي از توزيع يكهزار تن گوشت مرغ منجمد در سال جاري در اين استان خبر داد و گفت: مرغ منجمد در كهگيلويه، گچساران، باشت و چرام به قيمت هركيلوگرم 55هزار و 500ريال عرضه شده است.
وي تصريح كرد: قيمت هر كيلوگرم مرغ منجمد در بويراحمد و دنا 55هزار ريال و در بهمئي و لنده به لحاظ بعد مسافت و افزايش كرايه 56هزار ريال تعيين شده است.
كهگيلويه وبويراحمد داراي حدود 700هزار نفر جمعيت است.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب**انتشار دهنده:حسينعلي راشكي
6162 /8005

سرخط اخبار استان‌ها