۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۴۰
کد خبر: 82338251
T T
۰ نفر
استاندارفارس:مشكلات عمده استهبان در بخش  كشاورزی است

شیراز- ایرنا- استاندار فارس كه به استهبان سفر كرد گفت:عمده مشكلات این شهرستان به كشاورزی برمی گردد و نشان می دهد این شهرستان تك اقتصادی است.

به گزارش ایرنا، سید محمد علی افشانی پنجشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی و صنعت گران استهبان افزود:به عنوان اولین اقدام می بایست تنوع اقتصادی ایجاد كرد و اقتصاد شهرستان را به سمت صنعت و خدمات خصوصا گردشگری كه پتانسیل خوبی در شهرستان وجود دارد كشاند.
استاندار فارس گفت: همچنین باید از كشاورزی حمایت شود و با توجه به كمبود آب و خشكسالی روی آوردن به كشت گلخانه ای كه تولید 9 برابر با آب مصرفی مشابه دارد راه حل خواهد بود.
وی همچنین بر لزوم حمایت جدی دولت و دستگاه های اجرایی از صنعتگران تاكید كرد.
افشانی همچنین گفت: رئیس بانك مركزی 20 آذرماه مهمان استان فارس خواهد بود و طی سفرخود ضمن بررسی عملكرد بانك‌های استان، راهكارهایی در مورد بهبود نظام بانكی استان ارایه می كند.
وی بیان كرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری، استان فارس حایزبالاترین جایگاه در كشور در زمینه ارتقای تولید با حمایت از سرمایه گذار است.
افشانی گفت: نگاه به سرمایه گذار به عنوان خیراندیشانی كه تولید ناخالص كشور را بالا می برند، مدنظر است.
** تقویت نهادهای غیر دولتی را یك وظیفه ملی می دانیم
استاندار فارس همچنین در دیدار با فعالان سیاسی و اجتماعی استهبان با تاكید بر تقویت نهادهای غیردولتی گفت:بی تردید حمایت از این سازمان ها را یك وظیفه ملی و دینی قلمداد می كنیم چرا كه به اثرگذاری سازنده این نهاد ها واقفیم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه استانداری در قبال شوراها چه رسالتی دارد گفت:به شوراها به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی باید توجه ویژه ای شود واز بالاترین حمایت ما برخوردارند.
وی افزود: اگر بین شوراها و شهرداران اختلافی پیش بیاید من در كنار شوراها هستم به جز در یك مورد آنجا كه فساد باشد چرا كه گذشتن از این خطا و اشتباه كوتاه آمدن از حق مردم است.
استاندار فارس مهم ترین سرمایه نظام را اعتماد مردم دانست و گفت :آزادی مبنای عدالت است چرا كه اگر این موهبت در اجتماع وجود نداشته باشد، اصلاحی در كشور صورت نخواهد پذیرفت.
خبرنگار: روح الله سعادتمندنژاد ** انتشاردهنده: غلامرضا مالك زاده
1876

سرخط اخبار استان‌ها