۲۶ اسفند ۱۳۹۵، ۸:۵۷
کد خبر: 82466499
T T
۰ نفر
570 كيلوگرم مواد غذايي فاسد در گاليكش كشف و معدوم شد

گاليكش - ايرنا - معاون شبكه بهداشت و درمان گاليكش از كشف و معدوم سازي مقدار 570 كيلوگرم مواد غذايي فاسد و تاريخ مصرف گذشته دراين شهرستان توسط ماموران و بازرسان طرح سلامت نوروزي در اسفند امسال خبر داد.

رضا خسروي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: طرح ملي سلامت نوروزي همزمان با ديگر شهرهاي كشور از اول اسفند امسال در گاليكش نيز آغاز شده و تا پايان تعطيلات نوروز 96 ادامه دارد.
وي افزود: از ابتداي طرح تاكنون 1150 مورد بازرسي توسط بازرسان و كارشناسان بهداشت محيط شبكه بهداشت و درمان گاليكش از واحدهاي صفني و مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي اين شهرستان انجام شده است.
خسروي، انجام 200 مورد كلرسنجي و پايش سلامت آب شرب مناطق شهري و روستايي و تاسيسات آبرساني را از ديگر اقدامات بازرسان طرح سلامت نوروزي در گاليكش دانست و اضافه كرد: هم اكنون يك هزار واحد صنفي تهيه و توزيع مواد غذايي، اماكن عمومي، زيارتي، تفريحي و مذهبي اين شهرستان تحت نظارت و بازرسي مستقيم ناظرين بهداشت محيط است.
وي تصريح كرد: در اجراي طرح سلامت نوروزي، برخي ادارات و نهادهاي گاليكش از جمله فرمانداري، اتاق اصناف، ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، صنعت، معدن و تجارت، شهرداري و دامپزشكي با كارشناسان بهداشت محيط اين شهرستان همكاري دارند.
معاون شبكه بهداشت و درمان گاليكش يادآور شد: طرح سلامت نوروزي بيشتر با هدف حفظ و ارتقاي سلامت جامعه و مسافران نوروزي، ايمني آب و مواد غذايي و كاهش و كنترل بيماري هاي مرتبط با مواد غذايي درحال اجرا است.
خسروي گفت: دراين طرح بازرسان همه روزه از ساعت 8 صبح تا 22 شب به فعاليت نظارتي خود درچارچوب شرح وظايف ابلاغي و نيز نمونه برداري و سنجش مواد و غذايي و آشاميدني ها با تجهيزاتي كه همراه دارند، مي پردازند.
وي با تاكيد بر خريد نكردن شهروندان از فروشندگان دوره گرد مواد غذايي، از آنان خواست درصورت مشاهده مواد غذايي فاسد يا تاريخ مصرف گذشته مراتب را با شماره تلفن 190 و 1490 درطول شبانه روز گزارش نمايند.
به گفته اين مقام مسئول، در طرح سلامت نوروزي گذشته (نوروز 95) مقدار 2516 كيلوگرم مواد غذايي فاسد كشف و معدوم و 46 واحد صنفي متخلف نيز به مراجع قضايي گاليكش معرفي شدند.
شهرستان گاليكش با افزون بر 60 هزار نفر جمعيت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : يحيي فارسياني ** انتشار دهنده : تاج محمد شيري

سرخط اخبار استان‌ها