۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۲۵
کد خبر: 82335691
T T
۰ نفر
يك مقام صنفي: بخشي از هزينه درماني به نظارت و آموزش در بخش كشاورزي تخصيص يابد

تهران- ايرنا- رئيس سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي كشور گفت: با اختصاص بخشي از هزينه هاي درماني دولت به افزايش نظارت در بخش كشاورزي و آموزش بهره برداران، آگاهي درباره استفاده از سموم و كودهاي شيميايي افزايش و آلودگي هاي زيست محيطي كاهش مي يابد.

به گزارش سه شنبه سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي كشور، «احمد كبيري» در مراسم امضاي تفاهمنامه انجمن ارگانيك ايران و سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي كشور افزود: سطح زيركشت محصول ارگانيك در كشور هنوز به آمار قابل قبولي نرسيده است و بايد تلاش كنيم با تعامل و اجراي پروژه هاي مشترك اين امر را سرعت بدهيم.
وي امضاي اين توافقنامه را گامي براي توسعه كشاورزي ارگانيك در كشور دانست.

** توليد محصول ارگانيك؛ نيازمند طراحي دوره هاي آموزشي
رييس هيات مديره انجمن ارگانيك ايران در اين آيين تاكيد كرد توليد محصول ارگانيك كمك به سلامت جامعه است.
«رضا نوراني» گفت: بر اساس اين توافقنامه براي برگزاري دوره هاي آموزشي كوتاه مدت توليد محصولات ارگانيك، ايجاد و توسعه كشتزارها و باغ هاي ارگانيك الگو در قطب هاي كشاورزي كشور، برنامه ريزي براي بازديدهاي علمي مورد نياز كارشناسان و بهره برداران از واحدهاي توليدي ارگانيك و... همكاري مي كنيم.
وي اضافه كرد: سيستم «پي.جي.اس» (PGS) در واقع بازرسي ايمني است كه بين توليدكننده و مصرف كننده بدون صرف هزينه ايجاد مي شود.
به گفته وي، انجمن ارگانيك ايران و سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي كشور مي توانند رابط توليدكنندگان و مصرف كنندگان باشند تا هزينه اي به آنان تحميل نشود.
به گفته وي، هزينه نهاده ها و بازرسان بين المللي ارگانيك بسيار بالاست و با سيستم پي.جي.اس كه در همه دنيا استفاده مي شود، مي توان سلامت محصولات ارگانيك را تاييد كرد.

** ايران يكي از نمايندگان جهاني نظارت بر توليد و عرضه محصولات ارگانيك
دبير انجمن ارگانيك ايران اعلام كرد اين انجمن نماينده آيفوم (ifoam) در ايران است كه وظيفه نظارت بر توليد و عرضه محصولات ارگانيك در جهان را بر عهده دارد.
به گفته «محمدرضا داوري»، آيفوم در چهار كشور نمايندگي ملي دارد كه ايران در سال 1393 موفق به كسب نمايندگي شد.
وي نبود سرفصل درس ارگانيك در رشته هاي دانشگاهي كشاورزي را از كاستي هاي سيستم آموزش عالي عنوان كرد و افزود: آشنايي دانش آموختگان كشاورزي با مباحث ارگانيك كم است و مي توان با همكاري سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي كشور، براي افزايش سطح آگاهي اعضا دوره هاي آموزشي برگزار كرد.
داوري افزود مي توان به طور مشترك با سازمان، گواهينامه ارگانيك بر اساس سيستم هاي ICS و PGS صادر كرد و توضيح داد: با اجراي اين سيستم ها مي توانيم سطح زيركشت ارگانيك كشور را تا پنج درصد افزايش دهيم.
به گزارش ايرنا، تفاهمنامه ترويج كشاورزي ارگانيك با همكاري مشترك سازمان نظام مهندسي كشاورزي و انجمن ارگانيك ايران در چهار ماده تهيه و امضا شد.
اقتصام**9186**1961** خبرنگار: هما همت خواه** انتشاردهنده: مريم مسعود
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد