۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۳۹
کد خبر: 82622511
T T
۰ نفر
ايران و مولداوي در زمينه توليد محصولات كشاورزي همكاري مي كنند

تهران - ايرنا - همكاري ايران و مولداوي در حوزه هاي اقتصادي بويژه محصولات كشاورزي و ترانزيت كالا در ديدار وزير جهادكشاورزي كشورمان با رئيس جمهوري مولداوي مورد تاكيد قرار گرفت.

به گزارش ايرنا از وزارت جهادكشاورزي، «ايگور دودون» رئيس جمهوري مولداوي كه براي شركت در آيين تحليف حجت الاسلام حسن روحاني رئيس جمهوري به تهران سفر كرده است، صبح امروز يكشنبه در محل هتل آزادي تهران با «محمود حجتي» وزير جهادكشاورزي ديدار كرد.
در اين ديدار مهمترين زمينه هاي همكاري بين دو كشور در حوزه كشاورزي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
حجتي در اين ملاقات امضاي تفاهم نامه هاي قرنطينه گياهي و دامي بين ايران و مولداوي را زمينه تسريع و توسعه مبادلات كالا بين دو كشور عنوان كرد.
وي سطح روابط سياسي دو كشور را مطلوب ارزيابي كرد و گفت: لازم است در زمينه اقتصادي نيز همكاري هاي دو كشور گسترش يابد.
وزير جهادكشاورزي بر لزوم تبادل كارشناس و انتقال تجارب كشاورزي بين ايران و مولداوي تاكيد كرد و افزود: ترانزيت كالا نيز از ديگر زمينه هاي مناسب همكاري بين دو كشور خواهد بود.

** تاكيد بر تشكيل كميسيون مشترك
«ايگور دودون» رئيس جمهوري مولداوي نيز كشاورزي را يكي از موضوعات مهم همكاري بين دو كشور عنوان كرد و گفت: ايران توانمندي هاي خوبي در توليد و صادارت محصولات كشاورزي دارد و ما آمادگي براي همكاري در اين زمينه ها را داريم.
وي افزود: تشكيل كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي بين دو كشور مي تواند ظرفيت ها و زمينه هاي همكاري ايران و مولداوي را گسترش دهد.
به گزارش ايرنا، جمهوري مولداوي كشوري محصور در خشكي است كه در اروپاي شرقي قرار داشته و از غرب با روماني و از شرق با اوكراين همسايه است.
اين كشور كه از سال 1945 تا 1991 ميلادي با نام جمهوري شوروي سوسياليستي مولداوي بخشي از اتحاد جماهير شوروي بود، در سال 1991 اعلام استقلال كرد و اكنون خواهان عضويت در اتحاديه اروپاست.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**9186**2025**خبرنگار: هماهمت خواه**انتشار: ليلا جودي
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد