۳ بهمن ۱۳۹۴، ۹:۵۱
کد خبر: 81931443
T T
۰ نفر
برجام فرصتی برای پیوند فعالان اقتصادی دنیا با ایران

كیش - ایرنا- نایب رئیس اتاق بازرگانی گفت: در شرایط كنونی استفاده از ابزارها برای شبكه سازی فعالیت های اقتصادی آغاز شده و معتقدیم فرصت برجام می تواند میان فعالان اقتصادی سایر كشورها با اعضای اتاق و فعالان خصوصی پیوند برقرار كند كه این موضوع از وظایف اولیه ماست.

پدرام سلطانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درمورد برنامه های اتاق پس از لغو تحریم ها اظهاركرد: اتاق بازرگانی پیش دستانه در این زمینه اقدام كرده و برنامه هایی را از ابتدای این دوره و اوایل سال جاری برای چهار سال پیش رو تدوین كرده است .
وی افزود: در محور نخست این برنامه ها تعامل فعالان اقتصادی با همتایان خود در سایر كشورها از اولویت هاست تا بتوانیم با سرعت و كیفیت بیشتری كارها را دنبال كنیم.
سلطانی اظهار داشت: تلاش داریم هیات های اعزامی و ورودی را هدفمند كنیم ، در شرایط كنونی استفاده از ابزارها برای شبكه سازی تجاری و اقتصادی آغاز شده و در حال بهینه سازی هستیم ، معتقدیم فرصت برجام می تواند میان فعالان اقتصادی سایر كشورها با اعضای اتاق و فعالان خصوصی پیوند برقرار كند كه این موضوع از وظایف اولیه ماست.
وی ماموریت دوم را جدیت و عمق بخشیدن به همكاری با دولت و سایر قوا برای بهبود محیط كسب و كار عنوان كرد و گفت :از فرصت های موجود در محیط كسب و كار استفاده لازم صورت نمی گیرد كه ممكن است موجب نا امیدی سرمایه گذار شود .
نایب رئیس اتاق بازرگانی تصریح كرد: درصورتی كه فضای كسب و كار مناسب برای سرمایه گذارانی كه پس از برجام وارد می شوند فراهم نشود ممكن است این افراد محیط را راها كرده و در برگشت مبلغانی منفی از شرایط كسب و كار در ایران باشند .
وی تاكید كرد : دولت باید در این عرصه جدیت بیشتری بخرج دهد و شرایط و فضای لازم برای كسب و كار فراهم شود .
سلطانی تقویت توان بخش خصوصی داخلی را از موضوعات مهم دیگر دانست و گفت: برای استفاده از این فرصت ها باید ازابزارهایی همچون شبكه سازی ، آموزش و ترویج بهره گرفت ، اینكه بتوان ظرفیت بخش خصوصی داخلی را با پیوند زدن به یكدیگر بزرگ كرد مهم است ، به عبارتی اندازه بنگاه های بخش خصوصی كه در مقیاس با بنگاه های توسعه یافته و حتی بنگاه های قابل قیاس با خودمان كوچك است و این بخش كوچك توانایی عهده گیری كارهای بزرگ را به میزان لازم در اقتصاد كشور ندارد.
وی به تاثیرات اقتصادی برجام اشاره كرد و گفت: لازم است تا به سایر ابعاد برجام نیز توجه شود .
سلطانی به تغییر چهره ایران در جامعه جهانی اشاره كرد و گفت : سالیان سال است كه چهره ایران به ناحق نامطلوب نشان داده شده بود كه فضای ایجاد شده سبب تغییر این نگرش شد .
1641 /1484
۰ نفر