۲۳ دی ۱۳۹۴، ۱۹:۳۶

قائم مقام دبیرکل مرکز داوری اتاق ایران:

۲۸ مرکز داوری در اتاق های بازرگانی کشور راه اندازی شده است

۲۸ مرکز داوری در اتاق های بازرگانی کشور راه اندازی شده است

قزوین- قائم مقام دبیرکل مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران گفت: به منظور تسریع و تسهیل در حل اختلاف تجار و بازرگانان و جلوگیری از تشکیل پرونده قضایی، مرکز داوری ۲۸ استان کشور راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر،حمیدرضا اصلانی روزچهارشنبه در دوره آموزشی داوری مقدماتی اعضا اتاق بازرگانی استان که در سالن جلسات دادگستری قزوین برگزار شد اظهارداشت: ورود بیش از ۱۳ تا ۱۵ میلیون پرونده به محاکم دادگستری درسال نگران کننده است و باید در مسیر کاهش این آمار گام برداریم.

وی افزود: با راه اندازی شوراهای حل اختلاف گام مهمی در کاهش تشکیل پرونده در دادگستری برداشته شد اما همچنان روند افزایش دعاوی در بخش های مختلف دیده می شود که باید بینش وآگاهی عمومی را بالا ببریم تا این روند روبه کاهش باشد.

اصلانی بیان کرد: راه اندازی مراکز داوری در اتاق های بازرگانی استانهای کشور گامی در مسیر جلوگیری از ارجاع پرونده ها به دادگستری است و اگر آموزش داوران بخوبی صورت گیرد می توان بسیاری از دعاوی را قبل از تشکیل پرونده ساماندهی و حل کرد.

قائم مقام دبیرکل مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران یادآورشد: اگر زیرساختها را فراهم کنیم و داوران خوبی را آموزش دهیم قادریم اختلافات را در داخل اتاق ها با کمترین زمان و بهترین نتیجه به سرانجام برسانیم و از مسئولیت محاکم کم کنیم.

اصلانی تصریح کرد: اگر قوانین رعایت نشود در جامعه با مشکلات عدیده روبرو می شویم لذا در داوری هم قواعدی وجود دارد که با توجه به آنها می توان از بروز مشکلات دیگر جلوگیری کرد.

وی یادآورشد: قرار نیست همه وکلا و حقوق دانان با داوری آشنا باشند و این کار تخصص و قواعد کار خود را دارد زیرا در سالهای گذشته برای داوری از کارشناسانی که آشنایی لازم به امور را نداشتند استفاده می شد که نتیجه بخش نبود لذا باید مبانی را بدانیم تا داوری به ضد خود تبدیل نشود.

اصلانی اظهارداشت: از حقوق دانان و کارشناسان انتظار داریم در آموزش های مستمر شرکت کنند تا بتوانیم با نگاه تخصصی بر مسائل فائق آییم و اختلافات را برطرف کنیم.

راه اندازی ۲۸ مرکز داوری در استانهای کشور

اصلانی از راه اندازی مرکز داوری در ۲۸ استان کشور خبرداد و گفت:به منظور حمایت از تجار و بازرگانان دراکثر استانها مراکز داوری راه اندازی شده و استان قزوین هم با ظرفیت های بسیار خوبی که دارد و تعامل مطلوب دستگاه قضایی و اتاق بازرگانی می توان امیدوار بود این مرکز بتواند در مسیر ایجاد آرامش در میان تجار و رفع اختلافات آنها بدون تشکیل پرونده کمک موثری باشد.

وی یادآورشد: مرکز داوری فردا در اهواز و بزودی در بیرجند و زاهدان هم راه اندازی می شود تا از خدمات این مرکز استفاده شود.

کد خبر 3024474

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha