۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۲۴
کد خبر: 82217235
T T
۰ نفر

ركورد خرید گندم در استان اردبیل شكسته شد

۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۲۴
کد خبر: 82217235
ركورد خرید گندم در استان اردبیل شكسته شد

اردبیل - ایرنا - رییس سازمان جهاد كشاورزی استان اردبیل با اشاره به خرید گندم بیش از 650 هزار تن در این استان گفت: برای دومین بار ركورد خرید گندم در استان شكسته شد.

عدیل سروی روز یكشنبه افزود: در سال جاری 318 هزار و 841 هكتار از اراضی استان زیر كشت گندم رفت كه از این میزان 73 هزار و 200 هكتار به صورت آبی و مابقی به صورت دیم بود.
او اظهار كرد: به دلیل بارندگی های مناسب ، مدیریت در كاشت ، داشت و برداشت این محصول ، مبارزه با علف های هرز ، رعایت بهداشت مزرعه ، استفاده مناسب از نهاده های كشاورزی و نظارت مستمر و دقیق كارشناسان آمار خرید گندم در سال جاری از مرز 650 هزار تن گذشت كه این میزان تولید نسبت به سال گذشته نیز افزایش یافت.
سروی با اشاره به ضرورت هماهنگی فعالیت های تولیدی به ویژه محصولات كشاورزی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی افزود: این سازمان با شبكه گسترده تعاونی ها به عنوان مباشر خرید شركت غله در سال جاری با تجهیز و نصب نرم افزارهای لازم در مراكز خرید مناطق مختلف استان گندم كشاورزان را به صورت شبانه روزی خریداری كرد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد كشاورزی اردبیل ، او گفت: در كنار افزایش مدت زمان خرید و استقرار ناظرین خرید در هر مركز و همچنین اتحاد و هماهنگی و همدلی و همراهی شركت غله و خدمات بازرگانی مشكلات مربوط به خرید گندم از تولید كنندگان استان به حداقل رسید.
6018/6016

سرخط اخبار استان‌ها