۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۸:۴۲
کد خبر: 82095093
T T
۰ نفر
تفاهم نامه همكاری میان اتاق مشترك عراق و ایران و اتاق بازرگانی ایلام امضا شد

ایلام - ایرنا - تفاهم نامه همكاری دو جانبه میان اتاق مشترك عراق و ایران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی استان ایلام به امضا روسای دو اتاق رسید.

به گزارش ایرنا، این یادداشت تفاهم شامگاه دوشنبه میان فاضل رسول حمدانی به نمایندگی از كشور عراق و شعبان فروتن رئیس اتاق بازرگانی ایلام امضا شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایلام در حاشیه این آیین گفت: این تفاهم نامه در قالب پنج ماده به تصویب رسید كه شامل تقویت و توسعه تجارت، سرمایه گزاری مشترك، همكاری های علمی، اقتصادی و فنی است.
شعبان فروتن افزود: حمایت و تسهیل در اعزام هیات های تجاری و بازدید بازرگانان دو طرف به صورت فردی و گروهی در كنار برگزاری و مشاركت در اجرای نمایشگاه های تخصصی در ایران و عراق به منظور بهبود و گسترش همكاری های اقتصادی از دیگر مفاد این تفاهم نامه همكاری است.
وی یادآور شد: افزایش ملاقات های مرزی با هدف رفع مشكلات احتمالی تجار و بازرگانان و حل و فصل اختلافات از طریق مراكز داوری اتاق بازرگانی از اهداف این تفاهم نامه خواهد بود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایلام تاكید كرد: اجرای دقیق و مستمر این تفاهم نامه گام مثبتی برای تقویت روابط استان های مرزی ایران و عراق است.
هیات 16 نفره شامل رئیس اتاق بازرگانی مشترك عراق و ایران، رئیس اتاق بازرگانی دیوانیه، مسئول برگزاری نمایشگاه ها در این استان و تعدادی از تجار و بازرگانان خوشنام این كشور روز یكشنبه وارد استان ایلام شدند و ضمن بازدید از ظرفیت های شركت شهرك های صنعتی استان، در نشستی راه های توسعه مبادلات دوجانبه را نیز مورد بررسی قرار دادند.
استان ایلام در غرب ایران 430 كیلومتر مرز مشترك با كشور عراق دارد، استان های میسان به مركزیت العماره، واسط به مركزیت كوت و دیاله به مركزیت بعقوبه سه استان مرزی عراق با ایلام است.
پایانه مرزی مهران در 95 كیلومتری جنوب غربی شهر ایلام به عنوان یگانه خروجی مرزی این استان كانون صادرات كالا به عراق است، سالانه بیش از یك میلیارد دلار كالای ایرانی از راه این پایانه مرزی به كشور عراق صادر می شود.
6119/9002

سرخط اخبار استان‌ها