بازدید 27220

بستنی سنتی نخورید

با توجه به میزان بالای کالری بستنی، میزان مصرف آن باید متناسب با شرایط بدنی افراد و میزان وزن و چاقی آنها باشد.
کد خبر: ۶۰۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰ 05 July 2016
مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، سالم‌ترین نوع بستنی را بستنی‌های مارک‌دار و کارخانه‌ای عنوان کرد و افزود: افراد بهتر است حتی المقدور از مصرف بستنی‌های «سنتی» خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر سید مصطفی نچواک با بیان اینکه بستنی یک نوع غذاست، گفت: این ماده غذایی حاوی مقادیر زیادی کالری است و به همین علت یک نوع غذا محسوب می‌شود.

نچواک تصریح کرد: با توجه به میزان بالای کالری بستنی، میزان مصرف آن باید متناسب با شرایط بدنی افراد و میزان وزن و چاقی آنها باشد.

وی به قندو چربی بالای موجود در بستنی اشاره کرد و افزود: قطعا  افزایش مصرف بستنی، قند و چربی را بالا می‌برد، بنابراین افراد باید با توجه به شرایط بدنی خود از این ماده غذایی استفاده کنند.

این متخصص تغذیه به شیر موجود در بستنی اشاره کرد و افزود: ارزش غذایی بستنی به شیر بکار رفته در آن است که می‌تواند منبع خوبی برای تامین کلسیم و پروتئین باشد.

نچواک با بیان اینکه بستنی سالم بستنی است که با شیر پاستوریزه تهیه شده باشد، گفت: توصیه ما این است که افراد از بستنی‌های کارخانه‌ای که با شیر پاستوریزه تهیه شده استفاده کنند.

مدیرگروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: بستنی سنتی از آنجا که با شیر جوشیده شده تهیه شده به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، زیرا تمام مواد مغذی موجود در شیر هنگام جوشیدن از بین می‌رود و از طرفی بهداشت اینگونه بستنی‌ها هم مسئله حائز اهمیتی است که باید در نظر گرفته شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه بستنی باید در میان وعده‌ها مصرف شود، گفت: مصرف بلافاصله بستنی بعد از وعده‌های اصلی غذایی با توجه به قند بالای آن، افزایش وزن و چاقی را به دنبال دارد.

نچواک اظهار کرد: مصرف روزانه یک بستنی برای کودکانی که اضافه وزن ندارند بلامانع است و این میزان مصرف بستنی می‌تواند به تامین کلسیم بدن این کودکان نیز کمک کند.

وی اظهار کرد: در خصوص افرادی که اضافه وزن دارند و تمایل به خوردن بستنی دارند باید گفت بستنی نوعی غذاست و در صورت مصرف آن باید از میزان وعده‌های اصلی غذایی کم کنند تا دچار اضافه وزن بیشتر نشوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
بستني كارخانه اي سرشار از پالم!!!!
بستنیو کار ندارم ولی بالاخره شیرو بجوشونیم یا نه ؟ یعنی واقعاً تمام مواد مغذی شیر با جوشوندن از بین میره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
نه آقا پروتیین و کلسیم نسبت به حرارت مقاومت دارند
جناب مدیر !!!!
از کی تاحالا بستنی های کارخونه ای که بجای پاستوریزاسیون تو شیر وایتکس میریزن و برای تهیه روکش کاکائو روی اون از روغن پالم استفاده میکنن بهتر از بستنی سنتی هستش ????
ضمنا مبلغی را که از کارخونه ها بابت چنین تبلیغ جالبی گرفتید را هم ذکر میکردید بد نبود
از تابناک هم بعیده چنین مطالب غیر کارشناسانه ای بذاره !!!!
آره بستني بسته بندي بخوريم كه پالم داره و هزار كوفت و زهر مار
پس بستنی صنعتی بخوریم که از شیر فاسد تهیه میشه؟؟!1
بستنی سنتی نخورید، بستنی پر از پالم صنعتی بخورید!
اگر قرار بر نخوردن است خيلي از خوراكي ها را نبايد خورد يادش بخير در قديم تمام مواد خوراكي مزه و طعم خوبي داشت ولي الآن مواد خوراكي و غذايي نه طعم خوبي دارند و نه از لحاظ بهداشتي اميدي به سلامتشان نيست.
"ستنی سنتی از آنجا که با شیر جوشیده شده تهیه شده به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، زیرا تمام مواد مغذی موجود در شیر هنگام جوشیدن از بین می‌رود"
چقدرپول گرفتی تااین مزخرفات روبه خوردمردم بدی.
"تمام مواد مغذی موجود در شیر هنگام جوشیدن از بین می‌رود"
عجب!!!! پس شیری که مردم دارند میخورند بی خودی واسش پول میدن!!!!!
این حرف نمی تونه هرکسی بزند. هزاران ساله که مردم به طریق طبیعی غذا خوردهاند .هر چه درد. مرضه توی این غذاهای غیر طبیعی است.ایاشیر تازه گاو بهتر از شیرخشکهای وارداتی نیست .بستنی فقط با شبر گاو نه شیر خشک
هرگز
معلومه درآمد کارخونه های تولید بستنی کم شده، گیر الکی دادن به بستنی لذیذ سنتی
50 سال بستنی سنتی خوردم هیچی نشد یک دونه از بستی های کارخونه ای خوردم گلاب به روتون یک هفته اسهال و استفراغ داشتن
چی شده تبلیغاتچی کارخانجات بستنی شدید اقای دکتر
با لاخره ما که از دست این کارشناسان محترم نفهمیدیم چی باید بخوریم یک روز میگویند در تولیدات مواد لبنی از روغن پالم، پودر ملامین، شیرخشک ، نشاسته ، وایتکس و..... استفاده میشه که برای انسان مضره یه روز دیگه میگن فقط از این نوع لبنیات استفاده کنید
بستنی سنتی نخوریم ؟ حداقل اون و میدونیم از شیره نه از پودر چینی
بابا چی میگی؟

یکی از رفقای ما بستنی فروشی داره میگفت بهداشت برا نمونه گیری اومد و منم بستی کارخونه ای دادم...چند روز بعد اومدن به جرم الوده بودن بستنی جریمم کردن.......
استاد شما تا حالا در کارخانه بستنی بوده اید که ببینید کاکائو را چطور و در چه شرایطی می آوردند و بهداشت دستگاه ها را ببینید، وقتی بستنی از دستگاه می افتد چکار می کنن
سلام چون بر تولیدات سنتی و فله ای صرفا نظارت چشمی(عدم نمونه برداری حین تولید روزانه و حتی ادواری) توسط بهداشت محیط انجام و پایش روزانه کیفیت مواد اولیه چه توسط تولید کننده های مواد غذایی سنتی و توسط وزارت بهداشت صورت نمیگیرد.ضمن اینکه این قبیل تولید کنندگان برعکس تولیدات صنعتی،فاقد کارشناس تولید و آزمایشگاه و در کل سیستم کنترل کیفیت میباشند.لذا خواسته یا ناخواسته امکان آلوده بودن محصولات وجود دارد.اعم از آلودگی میکروبی.فلزات سنگین.افزودنی غیرمجاز بویژه رنگها و........عیدفطر پیشاپیش مبارک
یکی از خواص مهم خوردن بستنی سنتی جلوگیری از دلالان دانشمندنماست!!!
ما مغازه ی بستنی سانتی داریم . در کنارش کارخانه ای هم میفروشیم . چند سالیه که بهداشت اجبار کرده از شیر پاکتی برای درست کردذن بستنی استفاده کنیم .
شیر فله ای هم چربتر و هم ارزانتر بود هم توی دیگ خیلی بیشتر از شیر پاستوریزه جوشیده میشد .
بستنی سنتی باید یک هفته ای مصرف بشه وگرنه پفش میخوابه ولی بستنی کارخانه ای تا شش ماه توی یخچالها میمونه .
بستنی های قیفی دستگاهی هم که با پودر آماده و آب درست میشن .
فقط میشه گفت از جای مطمئن و فروشنده ی خداشناس بخرین .
بهترین کار خریدن بستنی ساز خونگیه که حدود یک لیتر ظرفیت داره و میتونیم هر چی دلمون میخواد بریزیم توش و بستنی سالم تهیه کنیم. من یکیشو دارم اسمش مونتیس هستش و 300 هزار تومن خریدم. دوساله مدام داره برام کار میکنه
باز کارخونه های بستنی خودیاری پرداخت کردند
تبلیغات چی برای کارخانه های بستنی سازی معلوم نیست چقد پول از این کارخانه ها گرفته!!؟
معلومه جیره خواره بستنی فروشان.مردک
دکترجان چی بخوریم سفارش میکردی شیرمحلی که میگی موادمغذیش درجوشیدن ازبین میره حتماشیرپاکتیهای باموادنگهدارنده خوبه
اقا بخدا ما ۲۰سال شیر و ماست سنتی از روستا میارن واسمون کلی هم خاصیت و انرژی داره.تازه خیلی خوشمزه تره،هیچیمونم نشده به کنار،خیلی هم بهتره از این شیرای کارخونه ای...
سنتی هم ارزونتره هم کیفیت بهتر داره...
رب،شیر،ماست،پنیر،دوغ،ابلیمو،کشک،حتی تخم مرغ.سنتی و خونگیش خیلی بهتر و به صرفه تره
اقا بخدا ما ۲۰سال شیر و ماست سنتی از روستا میارن واسمون کلی هم خاصیت و انرژی داره.تازه خیلی خوشمزه تره،هیچیمونم نشده به کنار،خیلی هم بهتره از این شیرای کارخونه ای...
سنتی هم ارزونتره هم کیفیت بهتر داره...
رب،شیر،ماست،پنیر،دوغ،ابلیمو،کشک،حتی تخم مرغ.سنتی و خونگیش خیلی بهتر و به صرفه تره
بستنی یه نوع غذا هست؟ یعنی من به جای نهار بستنی بخورم؟ سواد بدون منطق و عقل کافی نیست. ضمن اینکه بستنی سنتی از 90% خوراکی های تو کشور سالم تره. احتمالا سفارشی بوده این حرفا.
بدبخت ماست و شیر سنتی هم حذف کردین که پالم بدین تو شکم مردم
یکم خجالت بکشین
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی