مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان گفت: در فروردین 95 ایران با برگزاری پاویون ملی در بزرگ‌ترین نمایشگاه محصولات مواد غذایی حلال دنیا در کوالالامپور حضور پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رسول محققیان در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: قرار بود در نیمه اول سال جاری پروژه نمایشگاه‌های بین‌المللی کلنگ‌زنی شود که با توجه به موانع ایجاد شده حدود 4 ماه از برنامه‌ریز قبلی به تعویق افتاد.
وی افزود: آغاز این عملیات از شهریورماه بوده است و با حضور انبوه پیمانکار از تاریخ 14 آبانماه به طور جدی فعالیت در محوطه این پروژه آغاز شد.

محققیان بیان داشت: تمام سعی و تلاش ما بر این است که در سال ۱۴۰۴ بزرگ‌ترین و کیفی‌ترین نمایشگاه بین‌المللی کشور را در اصفهان احداث کنیم که در حال حاضر در زمینی به وسعت ۴۷ هکتار بنا می‌شود و قصد داریم زمین نمایشگاه را به ۱۵۰ هکتار افزایش دهیم.

وی از احداث سه سالن پنج هزار متری در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در ابتدا لازم است که زیرساخت‌های نمایشگاه از جمله پارکینگ، جاده و مسائل آب و برق و گاز آن تأمین شود.

محققیان با بیان اینکه ۴۰ درصد سهام پروژه نمایشگاه بزرگ بین‌المللی اصفهان را اتاق بازرگانی و ۱۴ شرکت خصوصی دیگر خریداری کرده‌اند، گفت: نمایشگاه سهامداران زیادی دارد اما این سهامداران باید بتوانند افزایش سرمایه داشته باشند و اگر قادر به انجام چنین کاری نباشند باید سهام خود را به غیر واگذار کنند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با بیان اینکه رسانه‌ها با ایجاد مطالبه مردمی نباید اجازه دهند، پروژه بزرگ نمایشگاه سرنوشتی همچون دیگر پروژه‌های به اصطلاح تخت جمشیدی اصفهان پیدا کند، ادامه داد: به دنبال این هستیم که بتوانیم بخش‌های خصوصی را به عنوان حامی وارد کنیم چراکه یکی از نقاط ضعف و چالش‌های موجود عدم ورود بخش خصوصی در پروژه‌های شهری و زیرساختی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شد مطلوب کشور زمانی ممکن می‌شود که در هر موضوعی حرفی برای گفتن داشته باشیم،ابراز داشت: کشور ما در صنایع نظامی، موشکی، اتمی و انرژی صلح آمیز هسته‌ای در دنیا مطرح است اما در امر تولید گرچه حرف بسیار برای گفتن داریم هنوز در دنیا مطرح نیستیم.

محققیان بیان داشت: این موضوع نشان می‌دهد که تولید نیازمند حمایت، رهنمود و جهت‌یابی است و بر این اساس شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی وظیفه خود می‌داند تا با تخصصی کردن نمایشگاه‌ها و ایجاد رقابت میان غرفه داران در نمایشگاه‌های بین‌المللی به رشد تولید در کشور کمک کند.

وی با اشاره به اینکه با حضور در بازارهای خارجی برای توسعه صادرات تمرین می‌کنیم، گفت: اعزام هیئت بازدید از نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی ایتالیا (ITMA)، برگزاری پاویون ملی ایران در بیستمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی نفت و گاز ترکمنستان، برگزاری پاویون ملی ایران در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محصولات و مواد غذایی حلال مالزی و برگزاری پاویون در نمایشگاه صنعت ساختمان و سیمان امارات ( Big 5) از فعالیت‌های شرکت نمایشگاه‌ها در عرصه بین‌المللی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =