۱۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۱۷

عضو کمیته آب اتاق بازرگانی استان اصفهان:

قوانین مربوط به شورای عالی آب باید اصلاح شود

قوانین مربوط به شورای عالی آب باید اصلاح شود

اصفهان- عضو کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان گفت: قوانین مربوطه به شورایعالی آب باید اصلاح شود و درهمین راستا نگرش سیستمی به حوضه زاینده رود به عنوان یک سیستم فعال و فراگیر،در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آزاد ظهر چهارشنبه در دومین جلسه کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: مدیریت جامع باید بر اساس پتانسیل تولیدی و اولویت بهره‌برداری مورد توجه قرار گیرد و قوانینی که بتوان با آن ابزار دقیق برداشت آب را بر اساس تخصیص، کنترل و مدیریت کرد را پیشنهاد دهد.

وی خواستار توجه به تامین، انتقال، توزیع و مصرف آب در حوضه زایند رود شد و گفت: در گام نخست بایستی مصارف و منابع آب را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داد تا بتوان میزان انحراف مصرف آب زاینده رود را به صورت علمی مشخص کرد.

عضو کمیته آب اتاق بازرگانی استان اصفهان اضافه کرد: در بخش انتقال و توزیع آب مسائلی وجود دارد که طی سال های گذشته کمتر به آن توجه شده است.

وی گفت: قوانین مربوط به شورای عالی آب باید اصلاح شود و در همین راستا نگرش سیستمی به حوضه زاینده رود به عنوان یک سیستم فعال و فراگیر که بالادست و پایین دست حوضه را در بر گیرد، در اولویت قرار بگیرد.

دیگر عضو کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: بحران خشکی زاینده رود فقط گریبان استان اصفهان را نمی‌گیرد زیرا خطر بزرگتر در زیر زمین و ریزگردهای سمی تالاب گاوخونی نهفته است.

لطف الله ضیایی بیان داشت: اگر تالاب خشک شود با توجه به اینکه ریزگردها تا بیش از هزار کیلومتر برد حرکتی دارند، متاسفانه مرکز سه استان مجاور اصفهان که در شعاع کمتر از دویست کیلومتری واقع شده اند، در معرض خطر قرار می گیرند.

وی اعلام کرد: خطر دیگر بحث فرونشست زمین است که در هنگام وقوع، هیچ راهی جز تخلیه آن شهر یا روستا وجود ندارد.

ضیایی اضافه کرد: اگر اصفهان و زاینده رود خشک شود، آثار تاریخی هم در معرض خطر قرار خواهند گرفت.

کد خبر 2995676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha