رئیس اتاق بازرگانی سنندج: دولت از فعالان اقتصادی کردستان حمایت کند

نشستی با حضور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی سنندج، روسای انجمن شرکت های صنعت پخش استان کردستان، انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان و اتحادیه صادرکنندگان استان کردستان با هدف ارائه گزارش عملکرد یک ساله انجمن های اتاق در محل اتاق سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین کردستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج، سید کمال حسینی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در این نشست بیان کرد؛ کشور از لحاظ اقتصادی در شرایط بسیار بحرانی قرار دارد ولی این مسئله نباید موجب دلسردی و عدم فعالیت تلاشگران اقتصادی شود. فعالین اقتصادی کشور و به ویژه فعالین اقتصادی استان کردستان باید با استقامت و صبر در میدان جنگ اقتصادی جهان حاضر شوند زیرا عقب کشیدن در این شرایط نمی تواند راه حلی درست برای رفع معضلات و مشکلات این حوزه باشد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج تصریح کرد؛ تشکل ها به عنوان مهمترین رکن اتاق بازرگانی نقش مهم و تاثیرگذاری را در پارلمان بخش خصوصی ایفا می کنند و با توجه به اهمیت این بخش لازم است تشکل های اتاق بازرگانی با برنامه ریزی و فعالیت گسترده زمینه رشد و شکوفایی بخش خصوصی استان را فراهم کرده و بیش از گذشته با دقت نظر در مسائل استان مهمترین موانع و مشکلات حوزه تخصصی خود جستجو و با ارائه به اتاق سنندج زمینه رفع آنرا فراهم کنند.
وی اظهار کرد؛ حضور سرمایه های فکری در اتاق سنندج به عنوان پارلمان بخش خصوصی استان کردستان زمینه را جهت شرکت کردن اتاق در تصمیم سازی های استان فراهم کرده است که ابزار قدرتمندی همانند شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی نیز می تواند بیش از گذشته بر اجرایی کردن این مهم کمک کند.
سید کمال حسینی در ادامه اشاره کرد؛ به موجب آخرین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان و طی مذاکرات انجام شده با مدیرکل دادگستری استان کردستان مقرر شد در راستای ارج نهادن بر جایگاه فعالین اقتصادی استان کردستان و تسریع و روان سازی در پروسه های قضایی آنان ، یک شعبه اختصاصی جهت رسیدگی به پرونده های فعالین اقتصادی استان در دادگستری کردستان ایجاد شود.
رئیس اتاق سنندج با بیان اینکه ریشه بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در اجتماع به بیکاری و مشکلات اقتصادی باز می گردد اظهار کرد، در همین راستا لازم است بخش دولتی حمایت لازم را از فعالین عرصه اقتصادی به عمل آورد تا آنها بتوانند در یک محیط امن اقتصادی شرایط اشتغال جوانان استان را فراهم آورند.
محی الدین محمودیان رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان کردستان نیز در این نشست با اشاره به اقدامات این انجمن در دوره جدید گفت: سفر به اربیل جهت مذاکره و رایزنی با بازرگانان این شهر، راه اندازی نمایندگی مرغ منجمد در سلیمانیه و کرکوک، تشکیل کمیسیونی از سوی اتاق سنندج در خصوص منطقه آزاد بانه و مریوان و مذاکره جهت کاهش هزینه حمل بارها از مرز باشماق از مهمترین اقدامات انجام شده توسط این انجمن در یک سال اخیر بوده است.
شیدا فریدی نماینده انجمن شرکت های صنعت پخش استان کردستان ضمن قدردانی از زحمات هیئت رئیسه اتاق سنندج در حمایت از تشکل ها و انجمن های استان کردستان در راستای پیشبرد اهداف اقتصادی و کمک به حل معضل بیکاری در استان کردستان بیان کرد؛ این انجمن توانسته است در 6 ماه فعالیت خود اقدامات مختلفی از جمله ؛ شرکت در نمایشگاه های اختصاصی توانمندیهای تولیدی سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت در دومین کنفرانس انجمن صنعت پخش ایران در مهرماه 94، برگزاری گردهمایی با حضور ادارات ذیربط، پیگیری ساماندهی وضعیت تردد کامیون های مسقف دارای مجوز و ملزم نمودن بیمارستان ها و مراکز بهداشتی داخل استان را انجام دهد.
عطا احمدی دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان کردستان در این نشست عنوان کرد؛ ایجاد نمایندگی در شهرستان های سقز و بانه، عضویت در کمیسیون تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی، عضویت در کمیسیون اقتصادی کانون هم اندیشی استان ، دریافت مجوز صادرات گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ از اداره دامپزشکی کردستان و عضویت در کمیسیون تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی از مهمترین اقدامات و فعالیت های این انجمن در طول دوره فعالیت بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 501806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =