بارندگی اخیر از خسارت بزرگی به محصولات کشاورزان اصفهانی جلوگیری کرد

رئیس انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان گفت: با توجه به تأخیر در بازگشایی آب زاینده‌رود، بارندگی‌هایی که در روزهای اخیر صورت گرفت از خسارت بزرگی به محصولات کشاورزی اصفهان جلوگیری کرد.

اسفندیار امینی درباره وضعیت آب زاینده‌رود پس از بارش‌های اخیر اظهار داشت: درباره وضعیت سد اطلاعی ندارم اما با توجه به تأخیر در بازگشایی آب زاینده‌رود، بارندگی که در روزهای اخیر صورت گرفت از خسارت بزرگی به محصولات کشاورزی استان اصفهان جلوگیری کرد.

وی با اشاره به دوره زمانی پیش رو در کشت محصولات کشاورزی افزود: دوره آبیاری طبیعی نیاز به زمان بیشتری داشت و کمبود آب استرس تشنگی به محصول وارد کرده و سبب خسارت در محصول می‌شد که با وجود بارشهایی خوبی که صورت گرفت خطر این خسارت از محصولات کشاورزی اصفهان رفع شد.

رئیس انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان درباره نتیجه اعتراضات کشاورزان غرب و شرق اصفهان و تحصن آن‌ها مقابل نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: شورای عالی آب مصوباتی را داشته که متن آن به دست ما نرسیده و به گفته استاندار اصفهان بر اجرای مصوبات 9 ماده‌ای تأکید شده است.

وی با بیان اینکه از جزئیات مصوبات موضوعی به دست ما نرسیده است، تصریح کرد: در ارتباط با این مسئله وزارت نیرو مأمور اجرای مصوبات 9 ماده‌ای شده اما متأسفانه از جزئیات دقیق این مسئله اطلاعی ندارم.

امینی در پاسخ به این سئوال که آیا آب زاینده‌رود برای کشت مهرماه بازگشایی می‌شود، بیان کرد: بر اساس مصوبه همه بخش‌های مصرف باید در استفاده از آب زاینده رود صرفه‌جویی کنند و با حضور کشاورزان حفاظت و نظارت بیشتری بر رودخانه صورت گیرد.

وی گفت: ساماندهی رودخانه با شرکت مدنظر باید شروع شود تا بتوانیم حداقل آبی را برای کشت پاییز داشته باشیم تا کشاورزان بیش از این برای کت محصولات خود به مشکل برنخورند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =