هیچ محدودیت اعتباری برای توسعه روش های نوین آبیاری در كشور وجود ندارد

خرم آباد - ایرنا - معاون آب و خاك وزیر جهاد كشاورزی گفت: هیچ محدودیت اعتباری برای توسعه روش های نوین آبیاری در زراعت و باغبانی در كشور وجود ندارد.

به گزارش ایرنا علی مراد اكبری شامگاه چهارشنبه در شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو و جهاد كشاورزی در سالن استانداری لرستان افزود: برای توسعه روش های نوین آبیاری برنامه های خاصی تدوین شده است.
وی با بیان اینكه 185 هزار هكتار از اراضی استان لرستان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است، گفت:550 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز اراضی لرستان به آبیاری نوین پیش بینی شده است.
وی افزود: 400 میلیارد ریال از این اعتبار برای توسعه روش های نوین آبیاری با رویكرد میكرو اختصاص یافته است.
معان آب و خاك وزیر جهاد كشاورزی گفت: 23 درصد زمین های آبی لرستان زیرپوشش شبكه های نوین آبیاری قرار دارد و برای توسعه آنها هیچ محدودیت اعتباری وجود ندارد.
وی ادامه داد: به دلیل بهره بری بالا در استان لرستان و توسعه روش های نوین آبیاری منابع اعتباری بدون محدودیت در لرستان تخصیص می یابد.

** ایجاد 48 هزار هكتار گلخانه در افق 1404 در كشور
معاون امور باغبانی وزیر جهاد كشاورزی نیز در این نشست اظهار كرد: 10 هزار و 600 هكتار گلخانه در كشور احداث شده و تا افق 1404، 48 هزار هكتار گلخانه در كشور ایجاد می شود.
محمدعلی طهماسبی افزود: كشت گیاهان مثمر باغی و دارویی در اراضی شیب دار یكی از طرح های مهم سازمان جهاد كشتورزی است.
وی گفت: 46 هزار هكتار از اراضی شیب دار و مستعد در لرستان برای اجرای طرح كشت گیاهان مثمر باغی و دارویی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: 860 هزار هكتار از اراضی شیب دار كشور كه بالای 450 میلی متر بارندگی دارند، برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.
نشست شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو و جهاد كشاورزی چهارشنبه شب با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو در سالن استانداری لرستان برگزار شد.
3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان كردی

سرخط اخبار استان‌ها