۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵
کد خبر: 82873669
T T
۰ نفر

11 مركز توزيع مواد غذايي در زنجان تعطيل شد

۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵
کد خبر: 82873669
11 مركز توزيع مواد غذايي در زنجان تعطيل شد

زنجان – ايرنا – معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي استان زنجان اعلام كرد: از زمان آغاز تشديد نظارت بر مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي در استان زنجان طي 22روز گذشته 11 مركز به علت رعايت نكردن موارد بهداشتي تعطيل شد.

عليرضا صائيني روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بازرسان بهداشت محيط از مراكز تهيه، توزيع و فروش مواد غذايي، اماكن عمومي و سامانه هاي آب رساني در سراسر استان زنجان از 15 اسفند سال گذشته تا هشتم فروردين يك هزار و 296 مورد بازديد كرده اند و 264 مورد نيز بازديد مشترك با ساير دستگاه هاي اجرايي انجام شده است.
به گفته وي، از اماكن بين راهي از جمله رستوران ها، واحدهاي عرضه مواد غذايي و سرويس هاي بهداشتي نيز 195 مورد بازديد شده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي استان زنجان گفت: از يكهزار و 296 بازديد انجام شده 49 پرونده تخلف تشكيل و به مراجع قضايي اين استان ارجاع داده شده است.
صائيني تعداد اخطارهاي بهداشتي صادر شده به مراكز بازديد شده را 365 مورد اعلام كرد و افزود: 679 مورد نيز نمونه برداري از مواد غذايي انجام شد.
وي از معدوم سازي 10 هزار و 980 كيلوگرم مواد غذايي در مراكز توليد و عرضه اين مواد در استان زنجان خبرداد و يادآوري كرد: معدوم سازي به دليل رعايت نكردن موارد بهداشتي و انقضاي زمان مصرف مواد غذايي بوده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي استان زنجان گفت: يكهزار و 270 مورد سنجش مواد غذايي با دستگاه هاي پرتابل و يكهزار و 713 مورد نيز كلرسنجي انجام شده است.
به گزارش ايرنا، اكيپ هاي بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي استان زنجان از 15 اسفند سال گذشته به منظور تامين امنيت و سلامت مواد غذايي براي مصرف كننده ها نظارت بر اين مراكز را تشديد كرده اند و اين نظارت ها تا 15 فروردين ادامه خواهد داشت.
7325/6085

سرخط اخبار استان‌ها