۳ آبان ۱۳۹۶، ۲۱:۵۴
کد خبر: 82708682
T T
۰ نفر
تنگناهای كشاورزی  در كشور باید برطرف شود

اردبیل - ایرنا - رئیس كمیسیون كشاورزی ، آب و منابع طبیعی گفت: تنگناهای كشاورزی در كشور فراوان است و باید برای برطرف كردن آن توجه ویژه ای صورت گیرد.

علی اكبری روز چهارشنبه در دیدار اعضای كمیسیون كشاورزی ، آب و منابع طبیعی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: كشور ما در زمینه كشاورزی قابلیت های زیادی دارد كه با شناسایی این قابلیت ها می توان توانمندی این بخش را رقم زد.
وی با بیان اینكه هم اكنون بسیاری از كشاورزان با مشكل نوسانات بازار روبرو هستند اظهار كرد: كشاورزان در تولید و عرضه محصولات خود بویژه در سیب زمینی و میوه دستخوش ناملایمات شدید بوده و متحمل خسارت بیشتری می شوند و مجلس بدنبال آسیب شناسی در این موراد می باشد.
اكبری گفت: اعضای كمیسیون كشاورزی با نگاه آسیب شناسانه به استان ها سفر می كنند تا از نزدیك با مشكلات كشاورزان آشنا شوند.
اقبال عباسی ، سرپرست استانداری اردبیل هم در این جلسه گفت: اعضای كمیسیون كشاورزی مجلس از فردا برنامه های متعددی را در استان دارند و در قالب چهار گروه به شهرستان ها سفر كرده و با مشكلات كشاورزان آشنا می شوند.
وی با بیان اینكه كشاورزی محور توسعه استان اردبیل است افزود: اقتصاد مقاومتی در این استان در بخش كشاورزی قابل تحقق است و با توجه به قابلیت این بخش می توان رونق آن را در استان تحقق بخشید.
رضا كریمی نماینده اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس كمیسیون كشاورزی هم در این جلسه گفت: حضور در استان ها از برنامه های مهم این كمیسیون است تا از نزدیك با طرح های كشاورزی و مشكلات موجود آشنا شویم.
وی افزود: اعضای كمیسیون كشاورزی مجلس در سفر خود به استان اردبیل تنگناهای موجود را مشاهده و برای رفع آنها تصمیم گیری خواهد كرد.
كریمی رونق بخش كشاورزی را یادآور شد و گفت: با توسعه و رونق این بخش شاهد تولید و اشتغال بیشتری در كشور خواهیم بود.
نشست با امام جمعه اردبیل ، دیدار فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی و سفر نمایندگان به شهرستان ها از جمله برنامه اعضای كمیسیون كشاورزی در سفر به اردبیل است.
خبرنگار: یعقوب شاددل** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/ 7110

سرخط اخبار استان‌ها