اجرای حجم عظیم سیستم‌های آبیاری مستلزم تامین منابع مالی

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: تا پایان برنامه ششم برنامه ریزی شده که سطح اجرای سیستم‌های نوین آبیاری از 37 هزار هکتار به 90 هزار هکتار افزایش یابد.

علی اشرف منصوری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص بیمه محصولات کشاورزی گفت:شرکت بیمه وابسته به بانک مرکزی درفصول مختلف شرایط و ضوابط محصولات کشاورزی را به سازمان ابلاغ کرده و از طرفی در بسیاری از بخش ها بحث بیمه گذاری انجام شده و ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: صندوق بیمه محصولات کشاورزی در مقاطعی ممکن است به سبب مسائل مالی آنچنان که باید و شاید به تعهدات خود عمل نکرده باشد اما خوشبختانه در بودجه سال 94 منابعی برای تامین مالی صندوق سهم دولت تامین شده که بخشی از این اعتبارات تخصیص و امیدواریم مابقی آن نیز در ماه منتهی به آخر سال در اختیار صندوق قرار گیرد تا بتواند به تمهیدات خود عمل کند.

منصوری در ادامه بیان کرد: خوشبختانه سیاست اصلی وزارتخانه و مسئولین استان توسعه سیستم‌های نوین آبیاری است و در سال جاری تا این مقطع 6.200 هکتار به بهره برداری رسیده و برنامه ریزی کرده ایم که تا پایان سال این رقم به 10 هزار هکتار برسد و لازم به ذکر است که اجرای این سیستم ها در بحث افزایش راندمان آب بسیار حائز اهمیت است.

رئیس جهاد کشاورزی با اشاره به طرح های نوین آبیاری در برنامه ششم توسعه اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده قرار است تا پایان برنامه ششم سطح اجرای سیستم های نوین آبیاری از 37 هزار هکتار به 90 هزار هکتار افزایش یابد اما باید گفت که اجرای حجم عظیم این برنامه به تامین منابع مالی بستگی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار