۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۳۰
کد خبر: 82195801
T T
۰ نفر
48 طرح توليدي و عمراني كشاورزي در استان اردبيل بهره برداري مي شود

اردبيل - ايرنا- همزمان با هفته دولت 48 طرح توليدي و عمراني كشاورزي با اعتباري بالغ 63630 ميليارد ريال در استان اردبيل به بهره برداري مي رسد.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان اردبيل روز شنبه در جلسه هماهنگي افتتاح پروژه‌هاي كشاورزي اردبيل با بيان اينكه اغلب پروژه هاي افتتاحي شامل 36 طرح در حوزه آبياري مدرن تحت فشار است، گفت: اين پروژه ها در سطح هفت هزار و 674 هكتار از اراضي كشاورزي استان اجرا مي شود و بهره برداري از آنها زمينه اشتغال مستقيم براي 3 هزار و 815 نفر ايجاد مي‌ شود.
عديل سروي افزود: چهار طرح مربوط به صنعت مرغداري و گاوداري، 4 پروژه لوله گذاري و كانال انتقال آب، 2 پروژه پرورش ماهي و 2 پروژه احداث استخر و كانال هاي آبرساني و احداث سد از ديگر طرح هايي مي باشد كه همزمان با هفته دولت در استان افتتاح مي‌شود.
وي با اشاره به پروژه هاي مرغداري كه در هفته دولت در اردبيل افتتاح مي شود، بيان كرد: از جمله طرح ها در اين حوزه توليد جوجه يك روزه به ظرفيت سالانه 30 هزار قطعه بوده كه با سرمايه گذاري530 ميليون ريال در روستاي دويل بخش هير افتتاح شده و زمينه اشتغال 10 نفر در اين واحد فراهم مي‌شود.
وي بهره‌برداري از طرح هاي صنعت پرورش ماهي و آبزي پروري در استان را زمينه ساز افزايش سالانه 30 تن آبزي به محصولات استان در اين حوزه دانست و گفت: راه اندازي استخرهاي ذخيره آب و سدها نيز كه به منظور استفاده حداكثري از منابع آب انجام مي شود براي 215 نفر در سطح استان ايجاد اشتغال مي‌كند.
6016

سرخط اخبار استان‌ها