۲ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۳۷
کد خبر: 82772726
T T
۰ نفر
بیش از 66 هزارتن محصولات كشاورزی ازالبرز به خارج كشور صادر شد

كرج- ایرنا- رییس سازمان جهاد كشاورزی استان البرز گفت كه در 6 ماهه اول سال جاری 66 هزار و 650 تن میوه و تره بار از این استان به خارج از كشور صادر شده است.

سید مجید موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این میزان صادرات توسط 22 شركت تولیدی و صادر كننده عضو اتحادیه تولیدكنندگان و صادركنندگان میوه و تره بار استان به مقدار 3 هزار و 700 كانتینر و با ارزش ریالی 155 میلیارد و 800 میلیون تومان انجام شده است.
وی اظهار داشت: این محصولات شامل سه هزار و 150 كانتینر سبزی و صیفی شامل كاهو، كلم، كرفس، فلفل، دلمه، لوبیا سبز و 550 كانتینر میوه شامل خیار، گوجه فرنگی، خربزه، ملون، انگور و خرمالو كه مقصد قریب به اتفاق محصولات به كشورهای امارات متحده عربی، عمان و قطر بوده و عمدتا از طریق بنادر جنوبی و كشتی های كانتینربر و مقدار محدودی نیز از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد قطر صادر شده است.
وی پیش بینی كرد تا پایان سال حدود 7 هزار كانتینر با وزن تقریبی 126 هزار تن و ارزش 352 میلیارد و 800 میلیون تومان انواع محصولات به كشورهای همجوار صادر شود كه از نظر وزنی نسبت به سال قبل 2% و از نظر ریالی 13% رشد خواهد داشت.
موسوی افزود: مقادیری هم از جمله 2 هزار و 580 اصله نهال به ارمنستان، 12.5 تن سبزیجات خشك به عمان، 40 كیلوگرم بذر اصلاح شده به قزاقستان، 25 تن بستررویشی قارچ به عراق و یك و نیم تن موسیر خشك شده به آمریكا در 6 ماهه اول سال جاری صادر شده است.
وی یاد آور شد: هم اكنون با توجه به برنامه تشویقی صادرات سیب و بازار موجود در كشورهای افغانستان، پاكستان و هند و این موضوع كه سردخانه های استان البرز بارانداز و محل ذخیره استان های مجاور می باشد، پیش بینی می شود كه مقدار زیادی سیب نیز به كشورهای هدف صادر شود كه در آمار فوق الذكر قید نشده است.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی البرز اضافه كرد: در بخش محصولات دامی نیز اقلامی همچون پولت تخمگذار به تعداد 3 هزار و 500 قطعه به ارمنستان، 14 راس گاو به افغانستان،2 تن ماهی خوراكی تازه، 21 تن ماهی خوراكی منجمد، 20 كیلوگرم خاویار و 1.5 تن شاه میگو به كشورهای اروپایی و یك راس اسب به جمهوری آذربایجان صادر شده است.
6156/1535خبرنگار:نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
۰ نفر