۲۷ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۲۶

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی اصفهان:

ارائه تسهیلات با سندهای روستایی و کشاورزی ممکن شد

ارائه تسهیلات با سندهای روستایی و کشاورزی ممکن شد

چادگان- معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: ارائه تسهیلات از سوی بانک ها به روستائیان با سندهای روستایی و کشاورزی ممکن شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیف الله علیخانی ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری چادگان از شرایط جدید بانک ها برای تخصیص تسهیلات نوسازی و اشتغال به کشاورزان و کارافرینان مناطق محروم با استفاده از اسناد معتبر روستایی خبر داد و اظهار داشت: با اجرای این قانون ایجاد اشتغال در روستاها رشد چشمگیری خواهد داشت.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی اصفهان ادامه داد: هماهنگی نهادها و ادارات ارائه دهنده تسهیلات برای تدوین بانک اطلاعاتی گیرندگان وام های خوداشتغالی و همچنین ثبت اطلاعات فردی کارآفرینان دریک سیستم جامع آمار اصلی کارآفرینان حقیقی را مشخص می کند و این رویه همچنین قابلیت پیگیری راه اندازی طرح های اشتغال را در پی خواهد داشت.

مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمند سازی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان هم در این جلسه گفت: با توجه به آمار بسیار بحرانی مربوط به حوزه اشتغال در کشور مانند بی سرپرست شدن ۱۲ هزار کودک در سال، تولد سالانه ۴۰ هزارمعلول در کشور، حاشیه نشین شدن ۱۳ تا ۱۷ میلیون نفر، زنانه شدن بسیاری از آسیب های اجتماعی، رشد سن سالمندی در کشور و حتی مصرف ۵۸۰ تن موادمخدر سنتی در سال باید اشتغال و کارآفرینی در سراسر کشور رونق زیرساختی پیدا کند.

وی همچنین افزود: هماهنگی ارگان های ارائه دهنده تسهیلات، تشویق مددجویان ارگان های حمایتی به خود اشتغالی، تخصیص تسهیلات با بهره ۴درصد برای کارآفرینان مناطق محروم راهکارهای حل این معضلات به شما می رود که در اولویت دستور کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.

عبدالرحیم تاج الدین، همچنین بر تشویق و اطلاع کارافرینان برای استفاده از تسهیلات خود اشتغالی تاکید کرد و اظهار داشت: مراجع ارایه دهنده تسهیلات در شهر چادگان باید به طرح های نیمه تمام و همچنین طرح هایی که به علت نداشتن سرمایه فعالیتشان متوقف شده تسهیلات کم بهره با نرخ سود چهار درصد با شرایط بازپرداخت مناسب تخصیص دهند.

حبیب اله معتمدی،فرماندار چادگان هم به نیاز کارگران و کشاورزان فصلی به شغل دائمی اشاره کرد و گفت: حوزه گردشگری، کشاورزی و دامداری مشاغل پایداری را در شهرستان تولید نکرده اند، اما از این پس کارآفرینان مناطق محروم با استفاده از تسهیلات بدون محدودیت با بهره چهار درصد که صندوق کارآفرینی و امید ارائه خواهد داد باید به توانایی در ایجاد اشتغال های پایدار در شهرستان چادگان برسند. 

حمیدرضا لطفی، بخشدار بخش مرکزی چادگان هم دراین جلسه ابراز داشت: اگر آمار بیکاری در شهرستان کم است بدلیل وجود زمینه فعالیت نیست بلکه بدلیل مهاجرت های دردسر ساز جوانان به مرکز استان است.

وی استفاده از پتانسیل زمین های کشاورزی برای کشت های جایگزین مانند زعفران، زرشک،گل محمدی، موسیر و اینچنین محصولات و همچنین استفاده از خدمات دولتی مثل واگذاری زمین های باغی به شرکت های تعاونی برای کاشت و بهره برداری از محصولاتی مانند گردو و بادام را فرصتی برای اشتغالزایی در زمینه کشاورزی خواند و ادامه داد: شهرستان چادگان به دلیل گردشگرپذیر بودن شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری در زمینه گردشگری دارد و سرمایه گذاری مردم چادگان باید به سمت جذب بیشتر گردشگران و رونق اقتصادی شهروندان سوق پیدا کند.

عنایت اله امیر حاجیلو، شهردار چادگان هم در این جلسه گفت: انتظار این است که در زمینه اشتغالزایی فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به شکل مناسب انجام شده و حرکت‌های مثبت و رو به جلو همچنان زمینه‌ساز تقویت حوزه اشتغال و کارآفرینی باشد.

وی افزود: باید برای استفاده از ارائه تسهیلات صندوق کارآفرینی و امید در سطح شهر اطلاع رسانی شود و مردم چگونگی راه اندازی مشاغل خانگی را بیاموزند.

در پایان این جلسه به ادارات بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) چادگان مجوز اهدای ۱۰ هدیه ۵ میلیون ریالی به مددجویان شهرستان چادگان داده شد.

کد خبر 3027182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha