۸ آبان ۱۳۹۶، ۸:۳۵
کد خبر: 82712805
T T
۰ نفر

ايجاد 75.6 هكتار مزارع زعفران در خراسان شمالي

۸ آبان ۱۳۹۶، ۸:۳۵
کد خبر: 82712805
ايجاد 75.6 هكتار مزارع زعفران در خراسان شمالي

بجنورد- ايرنا- مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي از ايجاد 75.6 هكتار مزارع زعفران در اين استان به منظور افزايش سطح زيركشت آن طي سال جاري خبر داد.

محمدعلي شريكيان دوشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: در اين پيوند، 74 متقاضي براي دريافت 17 ميليارد و 320 ميليون ريال تسهيلات بانكي و اعتبارات مشاغل خانگي، پيگيري و مجوز ايستگاه فرآوري و بسته بندي زعفران نيز گرفته شده است.
وي گفت: با توجه به سرمايه گذاري بالا به بهره برداران توصيه مي شود از هر اقدام با كارشناسان باغباني، حفظ نباتات و مروجين مديريت هاي كشاورزي در خصوص نيازهاي اكولوژيكي، روش هاي سورت، اصول فني كاشت، داشت و برداشت و فرآوري جهت توسعه و مزارع استاندارد و فني مزارع مشورت كنند.
شريكيان نظارت و مشاوره كارشناسان بر عمليات كاشت، داشت و برداشت، انتقال دانش فني بهره برداران با برگزاري كلاس هاي آموزشي، توزيع نهاده هاي كشاورزي نظير كودهاي ريز مغذي سموم كشاورزي در بين توليد كنندگان زعفران جهت دريافت تسهيلات ادوات كشاورزي را از اهم اقدامات انجام شده برشمرد.
مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: ايجاد و تقويت تشكل هاي توليد كننده، سرمايه گذاري بخش خصوصي در صنايع فرآوري و بسته بندي محصول زعفران به منظور استاندارد محصول نقش مهمي در رونق اقتصادي و تكميل زنجيره توليد اين محصول خواهد داشت.
سطح كشت مزارع زعفران در اين استان 2 هزار و 190 هكتار است كه از اين سطح هزار و 422 هكتار بارور و 768 هكتار غير بارور با توليد 8.8 تن مي باشد.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسي باجگيران** انتشار دهنده: سيد حسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها