رویکرد وزارت جهاد و کشاورزی در راستای استفاده بهینه از آب با روش های نوین آباری می باشد و تقاضا داریم در برنامه ها به روش های نوین آبیاری توجه کاملا ویژه داشته باشند.

 به گزارش خبر آنلاین از یاسوج ،معاون امور آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بهره برداری از طرح های افتتاحی کشاورزی شهرستان بویراحمد با بیان اینکه ان پروژه یکی از مهمترین و با ارزش ترن پروژه های ماست که به بهره برداری رسیده است گفت : نگاه دولت به بحث آب در برنامه ششم توسعه به صورت ویژه است که به صورت جدی پیگیری می شود و در هیچ یک از دولت های قبل به اندازه دولت تدبر و امید در بخش آب سرمایه گذاری نشده است .
علی مراد اکبری تصریح کرد : ۱۰ میلیارد دلار برای طرحهای آبی -منظم کردن آب های اصلی و فرعی در نظر گرفته شده است و برای سال ۹۵ دولت ۴۰۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار را به مجلس پیشنهاد داده است که رقم این پیشنهاد ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان می باشد.
اکبری به رویکرد وزارت جهاد و کشاورزی اشاره کرد و گفت : رویکرد وزارت جهاد و کشاورزی در راستای استفاده بهینه از آب با روش های نوین آباری می باشد و تقاضا داریم در برنامه ها به روش های نوین آبیاری توجه کاملا ویژه داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به سیاست های وزارت جهاد و کشاورزی اظهار داشت : از سیاست های اصلی و قطعی وزارت جهاد و کشاورزی، آبیاری مدرن و انتقال بخش پر مصرف آب در استان ها ،کشاورزی حفاظتی ،استفاده از تجارت آب مجازی است که امد است با برنامه ریزی مدون در دستور کار قرار گرد.
معاون امور آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد :تاکنون بیش از ۶۵ هزار هکتار از زمین های کشاورزی در استان های مختلف به روش های مدرن آبیاری مجهز شده اند.
وی تصریح کرد: بیش از ۶۰ هزار هکتار نیز در این راستا در دست اجرا و آماده بهره برداری است.
اکبری با بیان اینکه تا پایان سال جاری این میزان به بیش از ۱۶۰ هزار هکتار افزایش خواهد یافت، افزود: تاکنون حدود چهار هزار میلیارد ریال بیش از میزان اعتبار تخصیصی امسال عملیات اجرای روش های نوین آبیاری انجام شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =