۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۳۷
کد خبر: 82096295
T T
۰ نفر
پنج درصد محصولات كشاورزي كشور در استان قزوين توليد مي شود

قزوين - ايرنا - رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين گفت: پنج درصد محصولات كشاورزي كشور در اين استان كه يك درصد از كل مساحت ايران را به خود احتصاص داده، توليد مي شود.

به گزارش ايرنا، نيازعلي ابراهيمي پاك بعدازظهر سه شنبه در آئين راه اندازي باشگاه كشاورزان شركت خدمات حمايتي كشاورزي قزوين، افزود: سالانه پنج ميليون تن انواع محصولات كشاورزي اعم از زراعي، باغي، دام و طيور در قزوين توليد مي شود كه اين مهم بيانگر ظرفيت بالاي كشاورزي در اين استان است.
وي، وجود رقابت بين بخش صنعت و كشاورزي در استان قزوين را به دليل نزديكي آن به تهران و سرريز شدن صنايع اين استان به قزوين دانست و ادامه داد: براي تقويت و توسعه بخش كشاورزي در قزوين نيازمند تسهيل در ارائه نهاده هاي اين بخش به كشاورزان هستيم.
ابراهيمي پاك، ميزان مصرف كود و سموم كشاورزي در استان را 50 درصد كمتر از ميزان مورد نياز عنوان و يادآور شد: استفاده مناسب از كودها، 35 تا 50 درصد در عملكرد توليد محصول موثر است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي قزوين با اشاره به راه اندازي باشگاه كشاورزان استان و ارائه خدماتي چون ارايه كارت اعتباري خريد نهاده به اعضا، اظهار اميدواري كرد: از اين پس كشاورزان قزويني مي توانند با شرايط آسان و هزينه كمتر نهاده هاي مورد نياز خود را تامين كرده تا با اين كار به بهره وري كشاورزي در استان نيز كمك كنند.
رئيس شعب بانك كشاورزي استان قزوين نيز در اين مراسم گفت: 70 درصد منابع مالي بانكي تخصيص يافته به بخش كشاورزي در استان از طريق اين بانك تامين مي شود.
موسي رمرودي با بيان اينكه تسهيلات اين بانك با هدف توسعه مكانيزاسيون و اجراي شيوه هاي آبياري مدرن در اين بخش ارائه مي شود، افزود: 90 درصد پرداخت هاي صورت گرفته به كشاورزان از منابع داخلي بانك كشاورزي قزوين تامين شده است.
وي، ايجاد ارزش افزوده در كشاورزي، توسعه درآمدهاي اين بخش، اشتغال زايي و حركت در مسير اقتصاد مقاومتي را اهداف فعاليت بانك كشاورزي عنوان و تاكيد كرد: اين بانك با كمك به بخش كشاورزي و حمايت از آن، در تامين امنيت غذايي كشور به ايفاي نقش مي پردازد.
ارائه خدمات هواشناسي و مشاوره هاي مربوط به اين بخش مطابق با استانداردهاي نوين براي پيشگيري از خسارت، آزمايش رايگان آب و خاك براي ارتقاي بهره وري، ارائه مشاوره هاي تخصصي در زمينه استفاده از نهاده ها به شكل حضوري و غيرحضوري از جمله خدماتي است كه كشاورزان قزويني مي توانند با عضويت در باشگاه ياد شده از آنها بهره مند شوند.
در اين باشگاه همچنين براي نخستين بار در كشور ارائه نهاده هاي مورد نياز كشاورزان به صورت سفارش گذاري و خدمات تلفني انجام مي گيرد تا كشاورزان براي دريافت نهاده ها، ديگر نيازي به صرف وقت و هزينه هاي رفت و آمد نداشته نباشند.
از ديگر خدمات اين باشگاه ارائه كارت هاي اعتباري خريد نهاده با قابليت شارژ است كه از سوي بانك كشاورزي براي اعضا صادر مي شود.
ارتقاي بهره وري، كاهش هزينه ها و افزايش كيفيت توليد محصول هاي كشاورزي از جمله اهداف راه اندازي باشگاه كشاورزان شركت خدمات حمايتي، كشاورزي در قزوين است.
وزارت جهاد كشاورزي، بانك كشاورزي، سازمان هواشناسي و سازمان نظام مهندسي كشاورزي در تشكيل اين باشگاه با شركت خدمات حمايتي كشاورزي مشاركت دارند.
3013/8054

سرخط اخبار استان‌ها