رابطه بین تغذیه و بوی بد بدن!

23:01 - 06 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۹۴۵
علل بوی بد بدن به طور کامل شناخته نشده است، و شواهد علمی بسیار کمی در ارتباط تغذیه با بوی بدن وجود دارد.
رابطه بین تغذیه و بوی بد بدن!به گزارش گروه فضای مجازی، علل بوی بد بدن به طور کامل شناخته نشده است، و شواهد علمی بسیار کمی در ارتباط تغذیه با بوی بدن وجود دارد. اما این چیزی است که ما نمی دانیم …الکل است که عمدتا توسط کبد پردازش، اما حدود ۱۰ درصد است که از طریق عرق، نفس و ادرار دفع می شود. الکل نیز ترویج می تعریق شدید تر است.

برخی از غذاها بسیار خوشمزه هستند اما عوارض بعد از خوردن آنها بسیار ناراحت کننده است. از جمله باید به بوی بد دهان یا بوی بد بدن اشاره کرد. هیچ کس دوست ندارد کنار فردی بنشیند که بوی تخم مرغ گندیده می دهد. بنابراین ترجیحا مصرف غذاهای که نام برده ایم را تا حد امکان کاهش دهید تا دیگران از بودن در کنار شما آزرده  نشوند.

۱. گوشت قرمز: با اینکه گوشت قرمز بسیار خوش‌طعم است و بسیاری از مردم جهان آن را دوست دارند، اما خوردن آن باعث می شود تا بوی بدن انسان تغییر کند.
این بو نیز چندان خوشایند نیست. هضم گوشت قرمز بسیار طول می کشد و همین مساله باعث می شود تا در خون زهرابه‌ای تولید شود که منبع بوی بد است. تا حد امکان سعی کنید به جای "گوشت قرمز” از سبزیجات یا گوشت سفید استفاده کنید. بزرگ ترین لطفی که می توانید در حق خود انجام دهید این است که برای وعده شام گوشت قرمز میل نکنید.

۲. غذاهای بی ارزش: خوراکی هایی که ارزش غذایی ندارند و فست‌فودها نیز باعث ایجاد بوی بد می شوند. غذاهای فراوری شده حاوی مقادیر زیادی قند و روغن و مواد نگهدارند هستند که با ورود به بدن بوی بد ایجاد می کنند. همچون گوشت قرمز، روند هضم غذاهای فوری نیز طولانی است و اصولا در روده انسان می گندند و فاسد می شوند. شاید برگر و سیب زمینی سرخ کرده دوست داشته باشید اما بدانید موجب بدبویی شما می شوند.

۳. قهوه: شاید تاکنون خودتان نیز متوجه شده باشید که مصرف زیاد "قهوه "باعث بدبو شدن دهان شما می شود. قهوه شاید باعث سرحال شدن شما بشود و خودش عطر خوبی داشته باشد، اما وقتی در دهان شما می ماند بوی بدی به نفستان می دهد. به ویژه افرادی که پس از قهوه سیگار می کشند باید بدانند باعث آزار اطرافیان خواهند شد.

۴. پیاز: همه می دانیم که پیاز موجب ایجاد بوی بد در دهان می شود و وقتی می ماند که بویش غیرقابل تحمل تر هم می شود. اما بسیاری از مردم دوست دارند داخل سالادشان حتما پیاز باشد. اما این را بدانید که پیاز زیاد باعث بدبو شدن بدن نیز می شود.  پس از مصرف پیاز خام، بدن گازی متصاعد می کند که توسط خون جذب می شود و باعث می شود فرد عرق کند. این عرق نیز بسیار بدبو است.

۵. شیر:
"شیر غیرپاستوریزه” بویی دارد که هرکسی نمی تواند آن را تحمل کند. شیر حاوی "پروتئین هایی” است که وقتی هضم می شوند به مواد ریزی تبدیل می شود که بوی خوبی ندارند. همین مساله باعث می شود تا دهان فردی که شیر می خورد، بوی بدی بگیرد. یک لیوان شیر قبل از خواب ایده بسیار خوبی است اما پس از آن حتما "مسواک”بزنید.
 
منبع: دکترسلام
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *