۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۲۸
کد خبر: 82094658
T T
۰ نفر

صادرات روزانه از فرودگاه پیام البرز به مسكو

۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۲۸
کد خبر: 82094658
صادرات روزانه از فرودگاه پیام البرز به مسكو

مسكو- ایرنا- در مذاكرات استاندار البرز و هیات همراه با مسئولان اتاق بازرگانی مسكو در باره راه اندازی پروازهای باری روزانه از فرودگاه پیام این استان به پایتخت روسیه بویژه برای صادرات سبزیجات، مواد غذایی، آبزیان و محصولات باغی توافق اولیه صورت گرفت.

سید حمید طهایی استاندار البرز و سرپرست هیات استانی امروز (دوشنبه) در پایان مذاكرات با طرف روسی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن اعلام این موضوع، اظهار كرد: پس از معرفی یكی از خطوط هوایی روسیه برای مسئولیت حمل روزانه محموله های صادراتی از فرودگاه پیام به فرودگاه مسكو، مذاكرات صورت خواهد گرفت تا تسهیلات لازم در نظر گرفته شود كه با توجه به آمادگی فرودگاه باری كرج، همكاری در این حوزه می تواند در كوتاه ترین مدت عملیاتی شود.
وی همچنین ادامه داد: زمینه های مختلف همكاری دیگر نیز با هیات روسی بررسی شد و با توجه به اطلاعات ارائه شده به آنان، خواستار تدوین یك برنامه سریع برای آغاز همكاری ها در حوزه های گوناگون از جمله واردات شدند.
استاندار البرز گفت: براساس تفاهمنامه های بدست آمده برای مبادله اطلاعات با هدف آغاز همكاری ها توافق شد و طرف روسی با اعلام اینكه گردش مالی تامین نیازهای مردم مسكو 23 میلیارد دلار است، خواستار همكاری بیشتر با استان البرز در این بخش شد.
طهایی افزود: فرآورده های لبنی، دارو، تجهیزات پزشكی، شیر خشك و غذای كودك از نیازهای بازار مسكو است كه هیات ایرانی برای میزبان كارشناسان روسی با هدف بازدید از كارخانه های تولیدی استان البرز در این بخش ها كه با بالاترین استانداردهای بین المللی فعالیت می كنند، اعلام آمادگی كرد.
وی همچنین بر امكان تولید محصولات مورد نیاز بازار روسیه با نشان روسی اشاره كرد و گفت: توان صنعتی و اقتصادی استان با 3500 واحد تولیدی در بخش های مختلف از جمله كشاورزی مدرن، غذایی، دارویی، نساجی و قطعات خودرو مورد توجه هیات روسی قرار گرفت.
استاندار البرز به موضوع لزوم افزایش شعبه بانك های ایران در روسیه و استفاده از صندوق ضمانت صادرات برای توسعه همكاری ها در این بخش اشاره كرد.
وی همكاری گردشگری بین استان البرز و مسكو را نیز یكی دیگر از موضوع های تفاهم شده اعلام كرد كه زمینه های آن نیز در مذاكرات دو هیات بررسی و قرار شد كارشناسان به صورت تخصصی مباحث همكاری را بررسی كنند.
طهایی در پایان با اشاره به نشست هیات استانی با مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه برای بررسی موضوع های در دست مذاكره گفت: با توجه به اقدام های سفارت ایران برای گسترش همكاری های اقتصادی بین دو كشور و همچنین استان البرزبا مسكو و استان ایوانووا، قرار شد مراحل اجرای همكاری های مختلف از طریق سفارت تسریع شود.
هیات 30 نفره صاحبان صنایع و سرمایه استان البرز همچنین قرار است در جریان این سفر پنج روزه و مذاكره با اتاق بازرگانی استان وانووا در غرب مسكو چندین قرارداد توسعه همكاری و آغاز روابط در عرصه های جدید امضا می شود.
بازدید از چند واحد تولیدی و رایزنی برای شناخت فرصت های بیشتر همكاری در استان اوانووا و شهر مسكو با مقام ها و همتایان روسی نیز از دیگر برنامه های هیات استان البرز اعلام شده است.
حضور در نمایشگاه بین المللی حلال مسكو كه از روز پنجشنبه آغاز می شود و رایزنی با نمایندگان شركت های مختلف حاضر در نمایشگاه با هدف صادرات محصولات و تبادل تجربیات نیز دراین سفر انجام خواهد شد.
ایران و روسیه افزون بر برنامه ریزی كلان برای افزایش ارزش روابط تجاری بین دو كشور، برنامه های همكاری های بیشتر اقتصادی بین استانی را نیز در نقشه راه توسعه مناسبات گنجانده اند تا براساس آن حجم روابط تجاری از سالانه دو میلیار دلار كنونی در آینده ای نزدیك به 10 میلیارد دلار افزایش یابد.
اروپام 1516

سرخط اخبار جهان