اضافه وزن و چاقی حدود نیمی از زنان بالای 30 سال/ كمبود ویتامین دی در 90 درصد زنان

تهران - ایرنا - معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: براساس بررسی های انجام شده ، 49 درصد بانوان بالای 30 سال كشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، علی اكبر سیاری روز سه شنبه در نشست مشترك معاونت امور زنان ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، افزود:50 درصد بانوان بالای 60 سال كشور مشكلات پوكی استخوان و آرتروز دارند و اكنون كمبود ویتامین دی در بانوان به 90 درصد می رسد.
سیاری اظهار كرد كه به همین منظور برای بانوان باردار كارشناسان بین المللی دعوت شده اند تا راه كارهایی برای كاهش ویتامین دی این مادران مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

**مشكلات اعصاب و روان در بانوان كشور بیشتر است
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشكی از دیگر مشكلات بانوان را بیماری های مزمن و ناتوان كننده عنوان كرد و اینكه مشكلات اعصاب و روان در این قشر از جامعه بیشتر است.
و در توضیح اظهاراتش ، افزود:در زمان حاضر 6 / 23 درصد كل جامعه مشكل اعصاب و روان دارند اما این آمار دربانوان 5 / 26 درصد است.
سیاری همچنین ، افسردگی را شایع ترین علت بیماری های مزمن و ناتوان كننده دانست و گفت: افسردگی در كل جامعه 7 / 12 درصد است این در حالی است كه همین مشكل در بانوان به 4 /15 درصد می رسد.
معاون وزیر بهداشت، یكی از ماموریت های وزارت بهداشت را در حوزه سلامت زنان برشمرد و اظهاركرد: به همین منظور اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است و 10 علت مرگ و میر در بانوان را جزء اولویت های خودمان قرار داده ایم.
وی، 10 علت مرگ و میر را بیماری های قلب و عروقی، سرطان، حوادث، بیماریهای غدد متابولیك، دستگاه تنفسی، بیماری های ادراری و تناسلی، گوارش، سیستم عصبی، حوادث عمدی، عفونی و انگلی عنوان كرد و تاكید كرد:تلاش می كنیم مرگ و میر مادران را كاهش دهیم اما 98 درصد علت مرگ زنان مربوط به این 10 عامل است.
سیاری، اضافه كرد: 43 درصد علت مرگ و میر در زنان بیمارهای قلبی، 8 / 23 درصد سرطان، 8 / 5 درصد بیماریهای تنفسی،
1 / 6 درصد دیابت است.
نشست مشترك معاونت امور زنان ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، امروز در محل این وزارتخانه برگزار شد.
اجتمام(3)7268**9105**1776
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه