خبرگزاری کار ایران

این مواد غذایی فشار خون شما را پایین می‌آورد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۲۳۴

رژیم غذایی DASH برای قلب بسیار مفید و سرشار از غذاهایی است که دارای مقدار زیادی کلسیم، منیزیم، پتاسیم، پروتئین و فیبر هستند. این رژیم می‌تواند فشار خون شما را نیز کنترل کند.

به گزارش ایلنا،‌ وقتی به فکر کاهش فشار خون هستیم، معمولاً به فکر کاهش نمک و غذاهای فرآوری شده هستیم. اما رژیم غذایی سالم برای قلب چیزی فراتر از کاهش مصرف سدیم است. رژیم DASH (رویکردهای غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا)، که به طور خاص برای کمک به کنترل فشار خون طراحی شده است، بر خوردن بسیاری از میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات کم‌چرب و سایر غذاهای غنی از فیبر تأکید دارد.

رژیم غذایی DASH برای قلب بسیار مفید و سرشار از غذاهایی است که دارای مقدار زیادی کلسیم، منیزیم، پتاسیم، پروتئین و فیبر هستند.

ماست کم‌چرب یا فاقد چربی

لبنیات کم‌چرب منبع خوبی از کلسیم است که یکی از اصلی‌ترین ترکیباتی است که به مبارزه با فشار خون کمک می‌کند. یک وعده به اندازه یک لیوان ماست کم‌چرب حدود ۳۰ درصد مقدار کلسیم توصیه‌شده برای روز را به شما می‌دهد.

موز

موز سرشار از پتاسیم است، یک موز در اندازه متوسط حدود ۴۲۰ میلی‌گرمی، تقریباً ۹ درصد از میزان توصیه‌شده در روز را شامل می‌شود. موز همچنین سرشار از فیبر است و به اسموتی‌ها، مواد غذایی پخته‌شده و غذاهای منجمد شیرینی طبیعی می‌بخشد.

سبزیجات

سبزیجات برگدار که شامل کلم‌پیچ، اسفناج، سبزی چغندر و کاهو می‌شوند، منابع عالی پتاسیم هستند.

چغندر

چغندر سرشار از اکسید نیتریک (کاهش‌دهنده فشار خون) است. تحقیقات نشان داده است که نوشیدن آب چغندر می‌تواند چهار تا پنج میلیمتر جیوه فشار خون سیستولیک شما را کاهش دهد. سعی کنید آب چغندر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و اگر آبمیوه فروشگاهی خریداری کردید، اطمینان حاصل کنید که قند به آبمیوه  اضافه نشده است.

منبع: انتخاب

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز