۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۴۸
کد خبر: 82406216
T T
۰ نفر
بيش از 200 هزارتن كود بين كشاورزان خراسان رضوي توزيع شد

مشهد - ايرنا - مدير شركت خدمات حمايتي كشاورزي خراسان رضوي گفت : بيش از 200 هزار تن كود در سال جاري توسط اين شركت بين كشاورزان استان توزيع شد.

ولي الله كاشكي روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا با بيان اينكه اين شركت بيش از نيمي از كود مورد نياز كشاورزان استان را در طول سال تامين مي كند، افزود: بخشي از كودهاي توزيعي با يارانه شامل اوره، سوپر فسفات، سولفات پتانسيم و آهن است و بخشي هم غير تكليفي يا بدون يارانه است و در توزيع آن محدوديتي وجود ندارد و به ميزان سفارش به كشاورزان عرضه مي شود .
وي گفت در اين مدت شش هزار تن بذر اصلاح شده براي كشت هاي مختلف از طريق اين شركت بين كشاورزان توزيع شده و با 74 كشاورز نيز براي توليد بذر اصلاح شده غلات گندم و جو قرار داد بسته شده تا براي سال آينده بذرهاي مورد نياز و با كيفيت بالا را توليد نمايند.
به گفته وي ، امسال 40 تن بذر كلزاي اصلاح شده از رقم هاي خارجي و داخلي نيز بين كشاورزان توزيع شده و همچنين 70 دستگاه سمپاش از طريق شركت براي عرضه به كارگزاران و كشاورزان استان تامين شده است تا نسبت به خريد آن اقدام نمايند.
وي ادامه داد : 70 درصد كشاورزان استان خرده مالك هستند و كمتر از پنج هكتار زمين در اختيار دارند كه در قالب تعاوني ها وتشكل هاي تعاوني توليد و روستايي و از طريق كارگزاران شركت پوشش داده مي شوند.
وي عنوان كرد: اين شركت 90 كارگزاري در استان دارد كه از اين تعداد،‌بيش از 50 مورد آن فعال و بقيه غير فعال است.
خراسان رضوي داراي بيش از 320 هزار بهره برداراست و در توليد بسياري از محصولات كشاورزي رتبه هاي اول تا سوم كشور را دارا مي باشد.
1906/6012خبرنگار : فاطمه يوسفي ** انتشار دهنده: علي حيدر شاه حسيني

سرخط اخبار استان‌ها