۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۰۰
کد خبر: 82170071
T T
۰ نفر
شير مادر تا 6 ماه تمام نيازهاي تغذيه‌اي نوزاد را تامين مي‌كند

تهران - ايرنا - مديركل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس به مناسبت هفته تغذيه با شير مادر اعلام كرد: شير مادر تا 6 ماه تمام نيازهاي تغذيه اي نوزاد را فراهم مي كند.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكي، محمداسماعيل مطلق افزود: شير مادر هديه الهي، بهترين و كامل‌ترين غذايي است كه تا پايان 6 ماهگي تمام نيازهاي غذايي شيرخوار را به تنهايي تامين مي‌كند و شيرخوار نياز به آب يا هيچ ماده غذايي ديگري ندارد.
وي بيان داشت: بعد از پايان 6 ماهگي، توصيه مي شود غذاي كمكي نيز به همراه شيرمادر به شيرخوار داده شود و براي رشد و سلامت بهتر كودك، تا پايان دو سالگي يا بيشتر تغذيه با شير مادر ادامه مي‌يابد. اگر مادران با تركيبات شيرمادر و فوايد آن خوب آشنا شوند، هرگز براي تكميل دوران شيردهي يعني تا پايان 24 ماهگي شيرخوار، كوتاهي نخواهند كرد.
مديركل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: آلرژي و آسم و عفونت حاد گوش مياني، مننژيت و سپتي سمي (عفونت مغز و خون) نوزادي و سل، عفونت ادراري و عفونت هاي دستگاه تنفسي و گوارشي، سرطان خون و سندروم مرگ ناگهاني در كودكاني كه از شير مادر استفاده مي كنند كمتر ديده مي شود.
مطلق افزود: افزايش كلسترول و چربي هاي نامناسب خون و بيماري هاي عروقي، پوسيدگي دندان و نياز به ارتودنسي، بيماري هاي مزمن تنفسي و گوارشي، عفونت هاي بيمارستاني، كمبود فقر آهن و روي (به دليل جذب بهتر آهن شيرمادر)، يبوست و دل درد، برفك به دليل استفاده از سر پستانك، شب كوري (به دليل وجود ويتامين A كافي در شيرمادر)، برگشت محتويات معده به مري (ريفلاكس)، سوء تغذيه و انگشت مكيدن ساير مواردي هستند كه در كودكاني كه با شير مادر تغذيه مي شوند كمتر ديده مي شود.
اجتمام(1)**3063 **1569
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه