۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۳۹
کد خبر: 82706467
T T
۰ نفر

توليد بيش از دو هزار تن انار در خداآفرين

۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۳۹
کد خبر: 82706467
توليد بيش از دو هزار تن انار در خداآفرين

تبريز- ايرنا - مدير جهاد كشاورزي خداآفرين گفت: در سال زراعي جاري باغداران اين شهرستان دو هزار و 340 تن محصول انار توليد و به بازارهاي مصرف عرضه كردند.

رشيد نظمي روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه در اين شهرستان 180هكتار باغ به كشت انار اختصاص دارد، افزود: با برداشت 13تن انار در هر هكتار در مجموع امسال دو هزار و 340 تن انار از باغات اين شهرستان توليد شده است.
وي با اشاره به اينكه انارهاي توليد شده در خداآفرين در دو رقم 'يزد و ملس' است، اظهار كرد: اين محصول در بخش منجوان و گرمادوز خداآفرين و بيشتر در روستاهاي مردانقم، احمدآباد، كوانق، لاريجان و گون گورمز توليد مي شود.
نظمي، قيمت بازار مصرف اين ميوه سرشار از ويتامين را 25تا 50 هزار ريال اعلام كرد و گفت: اين محصول در خداآفرين بيشتر به صورت تازه خوري و يا فرآوري رب انار مصرف مي شود و توسط كشاورزان در كنار جاده ها به گردشگران و يا به بازار شهرستان هاي اهر، كليبر، جلفا، مرند و پارس آباد در استان اردبيل عرضه مي شود.
وي از كاشت 25هكتار نهال انار در اين شهرستان خبر داد و افزود: افزايش سطح زيركشت اين محصول و ايجاد كارخانه هاي فرآوري انار در صورت مازاد توليد اين محصول از جمله برنامه هاي آينده است.
شهرستان خداآفرين با مساحت يكهزار و 525كيلومتر مربع و 35 هزار نفر جمعيت در 220 كيلومتري شمال مركز آذربايجان شرقي در نوار مرزي رود ارس واقع است كه در سال 1390 از شهرستان كليبر منفك و تبديل به شهرستان شد.
مركز اين شهرستان شهر خمارلو و از سه بخش مركزي، گرمادوز و منجوان تشكيل شده‌ است.
شغل بيشتر ساكنان اين شهرستان كشاورزي است و 26هزار هكتار اراضي كشاورزي در اين شهرستان وجود دارد.
خبرنگار: الهام جوادزاده ** تنظيم: مرتضائي ** انتشار: رستگار
7468/3038/6183

سرخط اخبار استان‌ها