۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۲۱
کد خبر: 82137355
T T
۰ نفر
تمامی محصولات زراعی ورامین با استفاده از چاه آبیاری می شود

تهران -ایرنا - مدیر جهاد كشاورزی ورامین، گفت كه تمامی محصولات زراعی، باغی و سبزی و صیفی جات این شهرستان با استفاده از چاه آبیاری می شود .

محمد حسین تاجیك روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با انتقاد از اظهار نظر رئیس كمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، افزود: در ورامین آب به اندازه كافی برای آبیاری وجود دارد و طرح آبیاری با فاضلاب در ورامین رد می شود و صحت ندارد .
وی گفت : فاضلاب جز نابودی زمین زراعی هیچ به همراه ندارد و كشاورزان ورامینی قدر زمین با ارزش خود را به خوبی می دانند و اگر فاضلاب هم در منطقه باشد از آن استفاده نمی كنند.
وی تصریح كرد: محصولات سبزی و صیفی از حساسیت فراوانی برخوردار می باشد و نه تنها با فاضلاب خام كه حتی با فاضلاب تصفیه شده تهران كه به سمت دشت ورامین ارسال می شود نیز آبیاری نمی شود.
وی از مردم خواست تا با خیال راحت از محصولات زراعی ورامین استفاده كنند و برای اطمینان خاطر خود از نزدیك با نحوه كار كشاورزان آشنا شوند.
نایب رئیس شورای اسلامی استان تهران نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : باتوجه به اظهار نظر مدیریت جهاد كشاورزی شهرستان ورامین مبنی بر عدم استفاده فاضلاب در آبیاری اراضی كشاورزی ، ریس كمیسیون سلامت شورای شهر تهران باید در دادگاه جوابگو خسارت معیشتی وارده كشاورزان دیار پانزده خرداد ورامین باشد.
سعید نامداری كه عضو شورای اسلامی شهر قرچك می باشد اظهار داشت : گاه یك اظهار نظر ساده و بی اساس می تواند معیشت جامعه بزرگی را تحت الشعاع قرار دهد و لازم است با برخورد جدی با این گونه اظهار نظر ها ، از تكرار آن جلوگیری كرد.
وی تأكید كرد: این فرد بدون تدبیر با آبروی كشاورزان ورامین بازی كرده و باید پاسخگوی ادعاهای خود در مراجع قضایی باشد.
رئیس اداره محیط زیست ورامین نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: سنجش آلودگی صیفی‌جات و محصولات كشاورزی باید بر مبنای مستندات و آزمایش باشد و آلودگی محصولات زراعی ورامین از سوی اداره حفاظت محیط زیست رد می شود.
منصور گل محمدی افزود : تأئیدیه هر نظر كارشناسی در خصوص مسائل زیست محیطی نیازمند مدارك آزمایشگاهی است كه تا كنون مدركی آزمایشگاهی در خصوص سبزی و صیفی ورامین ارائه نشده است.
بیش از 38 هزار هكتار از اراضی ورامین زیر كشت انواع محصولات زراعی و باغی می رود.
تهرام/7254//1348 /1596
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد