بیش از ۹ هزار تن محصول باغی در ۱۰ شهرستان اصفهان از بین رفت

به گزارش مهر، مسئول امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بیش از ۹ هزار تن محصول باغی در ده شهرستان اصفهان به دلیل سرمازدگی بهاره از بین رفت.

احمد رئیس زاده اظهار داشت: با کاهش دما زیر یک تا پنج درجه، بیش از ۹ هزار تن محصولات باغی در شهرستان‌های لنجان، مبارکه، گلپایگان، سمیرم، شهرضا، نجف آباد، دهاقان، تیران و کرون، خوانسار و اردستان از بین رفت.

وی بیان داشت: استان اصفهان با حدود ۷۱ هزار هکتار باغ میوه ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن انواع میوه از جمله سیب درختی، بادام، زردآلو، گیلاس و آلبالو دارد.

مسئول امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: سرمازدگی بهاره، ۷۴۰ میلیارد ریال خسارت به باغ های استان اصفهان وارد شده است.

وی اعلام کرد: در پی این سرمازدگی به چهار هزار و ۷۱۸ هکتار محصولات باغی این استان از جمله بادام، زردآلو، گیلاس، گردو، آلو، هلو و شلیل خسارت وارد شده است.

رئیس زاده تاکید کرد: کشاورزی یکی از مقوله‌های اقتدار و امنیت ملی هر کشوری است، زیرا تامین امنیت غذایی که در گرو کشاورزی پایدار است نیروی پیش برنده و توسعه‌ای کشور هاست به طوری‌که اولویت اصلی کشورها در چشم انداز آینده‌شان کشاورزی است.

وی بیان داشت: صنعت بزرگ کشاورزی کشور با ظرفیت‌های فراوانی که دارد همچنان مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد و از ظرفیت‌های بالای بخش کشاورزی در تولید استفاده نمی‌شود.

مسئول امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به پیشرفت روز افزون علم کشاورزی و صنایع تبدیلی در دنیا، به طور قطع برای رقابت با دیگر کشورها و تحقق اقتصاد مقاومتی، کشاورزان باید به سمت استفاده از طرح ها و برنامه‌های علمی پیش بروند، به این ترتیب هم سود حاصل از فروش محصولات افزایش یافته و هم محصولات اولیه که در اختیار کارخانه‌های داخلی برای تولید محصولات فرآوری‌شده قرار می‌گیرد، ارزان و با کیفیت تر خواهد بود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =