کشاورز بی‌اعتماد به تعاون روستایی و مشتاق به دلال!

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: تعاونی‌ها با خریداری محصولات کشاورزی به صورت نقد و یا اقساط کوتاه‌مدت می‌توانند دست دلالان را کوتاه کنند.

محمدرضا امیری کهنوج عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نقش دلالان در کشاورزی گفت: همه ساله دلالان و واسطه‌ها باعث ضرر و زیان کشاورزان می‌شوند و از موقعیت و نیاز کشاورزان به پول و سرمایه سوء‌استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه تعاونی‌ها از سوابق خوبی برخوردار نیستند و عملکرد آنان در چند دهه اخیر مورد قبول نبوده موجب شده که کشاورزان محصولات خود را به آنان نفروشند و همین امر موجب شده تا کشاورزان برای تأمین نیاز روزانه خود چاره‌ای جز فروختن محصولاتشان به دلالان ندارند.

وی تصریح کرد: تعاونی‌ها با خریداری محصولات کشاورزان به صورت نقد و یا اقساطی کوتاه‌مدت می‌توانند اعتماد کشاورزان را جلب کنند و با این روش قطعا کشاورزان با تعاونی‌های روستایی همکاری خواهند کرد.

وی در پایان تصریح کرد: دلالان با خریداری محصولات با قیمت کمتر از کشاورزان آنها را با چندین برابر قیمت در بازار می‌فروشند این در حالی است که تعاونی‌ها با به دست گرفتن این عرصه می‌توانند کمک بزرگی به کشاورزان کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار