۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۰۹
کد خبر: 82096425
T T
۰ نفر

توليد 98 درصد بذر گندم كشور در داخل

۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۰۹
کد خبر: 82096425
توليد 98 درصد بذر گندم كشور در داخل

كرج - ايرنا- رئيس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزي وزارت جهاد كشاورزي گفت: 98 درصد بذر گندم مورد نياز كشور در داخل توليد مي شود.

به گزارش ايرنا، اسكندر زند عصر سه شنبه در مراسم رونمايي و معرفي 20 رقم جديد محصولات كشاورزي و باغي در محل موسسه اصلاح بذر و نهال كشور در كرج با اشاره به فعاليت يكصد ساله
شبكه تحقيقات كشاورزي در ايران ، افزود: تمام نياز هاي تحقيقاتي جهاد كشاورزي از طريق اين شبكه گسترده برآورده مي شود.
وي ادامه داد: شبكه تحقيقاتي وزارت جهاد كشاورزي متشكل از 250 عضو فعال و متخصص درقالب هيات علمي است كه هر كدام در بخش ويژه اي مشغول به كار هستند.
زند گفت: در اين شبكه نياز هاي بخش كشاورزي از كف دريا تا ارتفاعات مورد بررسي قرار مي گيرد و در اين رابطه محققان مربوطه بايد در 850 رشته تخصص داشته باشند كه تاكنون 550 رشته محقق شده است.
رئيس سازمان تحقيقات ، آموزش و ترويج وزارت جهاد كشاورزي بيان داشت: دامنه فعاليت هاي موسسه بذر و نهال و سرم سازي رازي به اندازه اي گسترده است كه به جرات مي توان گفت هر ايراني در ابعاد مختلف از محصولات اين موسسات بهره مند شده است.
معاون وزيري جهاد كشاورزي با اشاره به موفقيت هاي بخش كشاورزي گفت: در شرايط كنوني 98 درصد بذور گندم در داخل ايراني توليد مي شود و اكنون 350 تن بذر گندم در موسسه بذر و نهال ثبت گواهي شده است.
6155

سرخط اخبار استان‌ها