۱۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۹:۵۹
کد خبر: 82687109
T T
۰ نفر
كاشت گل محمدي در 11 هكتار اراضي كشاورزي شهرستان خاتم

يزد - ايرنا - مسئول باغباني مديريت جهادكشاورزي شهرستان خاتم گفت: در 2سال اخير در 11 هكتار اراضي كشاورزي اين شهرستان گل محمدي كاشته شده است.

محمد رضا تاج آبادي روز جمعه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: در اين مدت در اجراي طرح اقتصاد مقاومتي و با مشاركت كشاورزان منطقه 11هكتار اراضي به كشت و توسعه گل محمدي اختصاص يافت.
وي يادآور شد: خشكسالي هاي اخير در شهرستان و كمبود آب موجب شد، تا مسئولان بخش كشاورزي نسبت به شناسايي و ترويج گياهان كم آبخواه اقدام و برنامه ريزي هاي موثري در اين باره انجام دهند.
وي افزود: كشت گل محمدي با توجه به كم آبخواه بودن،درآمد زايي مناسب براي كشاورزان و امكان كشت در سطوح كوچك مورد استقبال كشاورزان هرات قرار خواهد گرفت.
وي بيان كرد: مراحل كاشت اين گياه فصل پاييز و بهار است و اگر در فصل پاييز اراضي زير كشت رود از نزولات آسماني بيشتري بهره مند مي شود و زمان برداشت از اواخر ارديبهشت شروع تا اواسط تير ماه ادامه دارد.
وي همچنين يادآور شد: در چند روز گذشته در سطح يك هكتار اراضي گل محمدي توسط يكي ازكشاورزان هرات به صورت نهال كشت شد، اميدواريم با ترويج كشت گياهان كم آبخواه بتوانيم كمك شاياني به توسعه اين بخش در شهرستان باشيم.
سطح زير كشت محصولات باغي خاتم 16 هزار و 713 هكتار و سطح زير كشت محصولات زراعي 16 هزار و 526 هكتار است.
هرات مركز شهرستان خاتم در فاصله 240 كيلومتري جنوب يزد واقع شده است.
7534/2047* خبرنگار: شهلا حيدري** انتشار- عباسقلي اشكورجيري
irnayazdd@

سرخط اخبار استان‌ها