۱۳ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۲۰
کد خبر: 82370948
T T
۰ نفر
كمپين 'يك، دو، سه' در شهرستان سروآباد راه اندازي شد

سنندج- ايرنا- كمپين 'يك، دو، سه' غذاي سالم با هدف آگاه سازي مردم در زمينه اصلاح الگوي رژيم غذايي مناسب و كاهش مصرف نمك، چربي و قند به همت مركز بهداشت شهرستان سروآباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين مراسم كه روز دوشنبه در محل مدرسه راهنمايي روستاي دگاگا از توابع بخش مركزي شهرستان سروآباد و با حضور فرماندار، جمعي از مسئولين شهرستاني و اهالي اين روستا برگزار شد، كارشناس علوم غذايي مركز بهداشت و درمان به مهمترين عوامل اصلي بروز سرطان، ديابت و ساير بيماري هاي قلبي عروقي در بدن انسان كه نمك، چربي و قند است، اشاره كرد.
بخشدار مركزي سروآباد در اين مراسم با اشاره به ضرب المثل ' عقل سالم در بدن سالم است' ، اظهار كرد: انسان براي داشتن عقل و جسم سالم نيازمند تغذيه مناسب و دوري كردن از رژيم هاي غذايي چرب، شور و قندي است.
سيد عطا حسيني ادامه داد: ريشه بسياري از بيماري هاي امروزي افراد جامعه در نتيجه گسترش و استفاده از غذاهاي ناسالم است كه باعث به خطر افتادن سلامت جسمي و روحي افراد جامعه شده است.
وي از مردم خواست براي داشتن جسم سالم و افزايش اميد به زندگي به توصيه هاي بهداشتي كارشناسان شبكه بهداشت و درمان توجه كرده و از مصرف غذاهاي پرچرب، شور و قندي دوري كنند.
مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان سروآباد در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، اظهار كرد: اين كمپين با عنوان بسيج ملي تغذيه سالم و با همكاري آموزش و پرورش و ساير ادارات شهرستان با هدف آگاه سازي مردم نسبت به يك رژيم غذايي مناسب به دور از مواد قندي، چربي و نمك دار است.
ايوب غلامي افزود: يكي از رويكردهاي مهم وزارت بهداشت در رابطه با بيماري هاي غيرواگير، سوق دادن مردم به استفاده از رژيم هاي غذايي سالم و مناسب است.
به گزارش ايرنا، در اين مراسم نمايشگاهي از غذاهاي بومي محلي به نمايش گذاشته شده بود و در پايان به كساني كه غذاهايي با مواد قندي، چربي و نمك كمتري داشتند، جوايزي اهدا شد.
شهرستان سروآباد در فاصله 90 كيلومتري از غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداك/**انتشار دهنده: اميد بهمني

سرخط اخبار استان‌ها