نقش آموزش و ترویج در فرآیند دانش‌بنیان‌شدن بخش کشاورزی

تهران- ایرنا - رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی برای جهش تولید در بخش کشاورزی با جلب مشارکت مردم گفت: نقش آموزش و ترویج در فرایند دانش‌بنیان‌شدن بخش کشاورزی و ارتقای بهره‌وری تولید امری ضروری است.

به گزارش ایرنا از سازمان تحقیقات؛ آموزش و ترویج کشاورزی؛ سید مجتبی خیام نکویی ضمن اشاره به بخش بزرگی از جامعه کشاورزی در کشور، ضرورت انتقال نتایج پژوهش‌ها و دستاوردهای آموزش و ترویج به این بخش در قالب آموزش و ترویج را مزیتی بزرگ برشمرد و افزود: نقش رسانه‌های جمعی در آموزشی و ترویج و اطلاع‌رسانی به جامعه، ارتقای سطح دانش و مهارت بهره‌برداران و کاهش خلاء عملکرد میان میانگین‌ها و رکوردهای تولید در جهت حصول امنیت غذایی نقشی بی‌بدیلی دارد.

خیام نکویی نقش فرهنگ‌سازی به‌ویژه در زمینه معرفی الگوی صحیح مصرف به جامعه را نقشی بسیار ممتاز معرفی کرد و از شروع اقدامات ارزنده‌ای در این حوزه نظیر طرح آزمایشی تولید نان از گندم بدون سبوس گیری در سازمان تات خبر داد.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی؛ با اشاره به تنوع و تفاوت اولویت‌های بخش کشاورزی در استان‌های مختلف کشور، برنامه‌ریزی تولید و اجرای برنامه ها و آموزش با همکاری رسانه ها را خواستار شد و در این راه، همکاری مجدانه مراکز تحقیقات و آموزش را با رسانه های استانی در تولید محتوای باکیفیت و سازگار با شرایط بهره‌برداران راضروری دانست.

وی در خصوص تحقق شعار سازمان تات گفت: ۶۲۱ هسته‌ و واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان در سازمان تات راه اندازی شده است، و ظرفیت ایجاد ۲ هزار هسته‌ و واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان نیز ایجاد شده است.

خیام نکویی گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون شاهد افزایش چشمگیر بهره وری در تولید گندم بدون لحاظ افزایش سطح زیر کشت بوده ایم.

وی همچنین از اهتمام محققان سازمان تات در ۵۰ سالگی تاسیس این سازمان، در راستای افزایش بهره وری، دانش بنیان کردن بخش کشاورزی و انتقال یافته های تحقیقاتی به بخش خصوصی خبر داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha