۲۶ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱
کد خبر: 81922230
T T
۰ نفر
سامانه ارتباط مردمي حفاظت اراضي كشاورزي در استان مركزي راه اندازي شد

اراك- ايرنا- سرپرست مديريت امور اراضي جهاد كشاورزي استان مركزي از راه اندازي سامانه ارتباط مردمي حفاظت اراضي كشاورزي 131 در اين استان خبر داد.

حميد رضا نريماني روز شنبه در جمع خبرنگاران در اراك افزود: اين سامانه با هدف پيشگيري از ساخت و ساز و تجاوز به اراضي كشاورزي، جلب مشاركت مردمي، گسترش فرهنگ عمومي، ساماندهي اخبار و گزارش هاي ارائه شده و تصميم گيري مناسب راه اندازي شده است.
وي ادامه داد: شهروندان استان مركزي مي توانند از هر نقطه استان به صورت رايگان گزارش هاي تغيير كاربري اراضي زراعي و باغ ها، تفكيك و خرد كردن زمين هاي كشاورزي، تصرفات غير مجاز و زمين خواري، شناسايي اراضي كشاورزي رها شده را به كارشناسان اين سازمان اطلاع رساني كنند.
سرپرست مديريت امور اراضي جهاد كشاورزي استان مركزي بيان كرد: مردم مي توانند اين سازمان را در شناسايي اراضي باير و موات، استفاده غير مجاز از اراضي واگذاري ملي و دولتي، تخلف ها، پيشنهادها و انتقادهاي سازنده خود در حوزه امور اراضي و ارائه مشاوره با اين شماره سه رقمي ياري رساني كنند.
نريماني بيان كرد: هم اكنون سه گروه فعال شامل يك كارشناس جهاد كشاورزي و نماينده دستگاه قضايي در اراك، ساوه و زرنديه راه اندازي و تا چند ماه آينده اين گروه ها در سراسر شهرستان هاي استان راه اندازي مي شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با يادآوري تصويب يك هزار و 200 هكتار به كلانشهر اراك افزود: 9 نقطه از اراك براي طرح توسعه، از طرف شركت مشاور شناسايي و معرفي شده كه اين سازمان به عنوان عضو اصلي كميسيون ماده پنج با هر طرحي كه تخريب اراضي كشاورزي را به همراه داشته باشد مخالف است و پيگيري كارشناسي در اين خصوص را با دقت انجام مي دهد.
سرپرست مديريت امور اراضي جهاد كشاورزي استان مركزي بيان كرد: اين سازمان براي محافظت ار اراضي كشاورزي و باغي در روستاها به كمك بنياد مسكن، اراضي باغي و كشاورزي را از طرح هادي روستاها خارج به اراضي ملي را جايگزين آن كرده است.
در ادامه اين نشست خبرنگاران از قسمت هاي مختلف سامانه 131 بازديد كردند.ك/2
1955/6013/

سرخط اخبار استان‌ها